همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از بحران اقتصادی غرب مدیریت شده است، گفت: بحران اقتصادی در غرب وجود دارد اما حدس بنده این است که بخشی از این بحران مدیریت می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر نفت که صبح امروز سه‌شنبه در باشگاه شماره یک وزارت نفت برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان یک هدیه بزرگ از جانب خداوند به همه عالم هستی به‌ویژه انسان‌ها است.

وی با طرح این سؤال که چرا خداوند بیش از سایر صفات خود را به رحمان و رحیم معرفی می‌کند؟ تصریح کرد: اهل فن باید این پاسخ را بدهند اما در ظاهر قضیه این است که همه هستی از ناحیه لطف خدا و رحمت اوست. در واقع اساس خلق عالم بر پایه لطف، رحمت و محبت است.

رئیس جمهور ادامه داد: هر کس بخواهد در مسیر تعالی حرکت و قله‌های کمال را فتح کند، راهش رحمانیت و رحمیت و حرکت در مسیر لطف و محبت است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر عشق به خوبی‌ها، دیگران و ارزش‌های متعالی نباشد، حرکتی اتفاق نمی‌افتد، افزود: با مرور تاریخ هر‌جا که یک نقطه افتخار‌آمیز و قله و ماندگاری شیرینی وجود دارد، همه حاصل یک عشق و محبت به یک ارزش یا به دیگران است.

وی عشق به دیگران را بالاترین ارزش دانست و اظهار داشت: به میزانی که دل انسان از محبت، رحم و رحمیت انباشته می‌شود، به همان نسبت انسان، انسان است و به همان نسبت خدایی اثر گذار و ماندگار می‌شود.

رئیس جمهور یادآور شد: ماه رمضان ماه تمرین است که دل‌ها را از محبت‌، رحم و رحمیت نسبت به دیگران خوبی‌ها، زیبایی‌ها و ارزش‌های متعالی انباشته می‌کند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه معیار سنجش عشق به خدا و تعلیمات الهی عشق به انسان‌هاست، تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است ‌که دل‌ها را نرم کرده، عاطفه را بالا برده و رحم، مروت، انصاف و مهر‌ورزی در آن گسترش پیدا می‌کند و باید از خدا بخواهیم که دل‌های ما را مالامال از عشق به خوبی‌ها و خلق خدا کند چرا‌که این پایه و سکوی پرش به قله‌های کمال است.

وی در ادامه با بیان اینکه همانگونه که در جلسه قبل نیز مطرح شد، مأموریت ما تکمیل حلقه‌های ملی شدن نفت است، اظهار داشت: برای ملی شدن نفت نهضتی اتفاق افتاد اما ناقص بود. بنده به وجه سیاسی این موضوع فعلا کاری ندارم اما واقعیت این است که نفت یک سرمایه عظیم ملی برای نسل‌های متوالی است و با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دریافت که نزدیک به 60 سال از گذشت ملی شدن صنعت نفت حداکثر آنچه ‌نصیب ملت ایران شده، حدود یک سوم بوده و دو سوم آن در جیب غارت کنندگان رفته است.

احمدی‌نژاد همچنین اشاره کرد: اگر فشار سیاسی تعیین کننده قیمت نفت در بازار که همیشه باعث فاصله گرفتن قیمت واقعی نفت بوده را نیز حساب کنیم، آنچه نصیب ملت ایران می‌شود، به یک پنجم کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه نفت ملی شده بود اما از صفر تا صد آن در دست دیگران بود، یادآور شد: مطالعه، اکتشاف، سرمایه‌گذاری، بازاریابی، تعیین قیمت، کالا و تجهیزات همه در اختیار دیگران بود که این حلقه بسته استعماری در کل جهان وجود داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: البته نیروی عظیم خدمت‌گذار صنعت نفت همیشه در آرزوی این بود که نفت به واقع ملی شود؛ از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز حلقه ملی شدن تکمیل نشده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید پروژه‌ها را خود در دست بگیریم، اظهار داشت: انصافا اقدامات بزرگی در این زمینه انجام شده است. یک فاز جنوبی را 9 سال طول دادند و منت‌ها و سرمایه‌های بسیاری از ما گرفتند.

وی به 9 فاز که توسط پیمانکاران داخلی احداث شد، اشاره کرد و آن‌را گام بزرگی در جهت ملی شدن صنعت نفت دانست و یادآورد شد: اینکه در ایران عده‌ای جرأت کنند کارهای بزرگ نفتی را خود بر عهده بگیرند، کار بسیار بزرگی است. اما هنوز حلقه تکمیل نشده و تجهیزات نفتی را نیز خودمان باید بسازیم و این اراده در تلاش گران نفت عرصه جمهور اسلامی ایران وجود دارد.

رئیس جمهور در ادامه به هماهنگی بیش از پیش دانشگاه و صنعت نفت اشاره کرد که به سرعت می‌تواند این امر را محقق کند.

احمدی‌نژاد بر همین اساس به دوره سنگین دفاع مقدس و اداره تحریم‌های همیشگی اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های فلج‌کننده تلاشگران عرصه نفت هم تولید گاز را بالا برده و هم شبکه‌ها را گسترش دادند، از این‌رو باید تجهیزات مطالعه و اکتشاف نیز توسط صنعت‌گران داخلی صورت گیرد.

وی در ادامه فراوری و بازیابی بر حوزه نفت اشاره کرد و گفت: هنوز بخش عمده ارزش افزوده تبدیل و مبدلات در جیب دیگرانی است که ‌هیچ کاری را در این زمینه انجام نمی‌دهند.

رئیس جمهور همچنین حلقه آخر را تعیین قیمت دانست و گفت: هنوز باید به شبکه بسته‌ای که معلوم نیست در دست چه کسانی است، کالای خود را عرضه کنیم.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: حدس بنده این است که بخشی از بحران اقتصادی غرب مدیریت شده است البته بحران اقتصادی در غرب وجود دارد اما باید گفت بخشی از آن مدیریت می‌شود، چرا‌که پول‌هایی که در بورس‌های آنها وجود دارد، متعلق به خودشان نیست، بلکه متعلق به آنهایی است که در استعمارشان قرار دارند.

 

کد خبر 142617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز