همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: ال‌کلاسیکوی دویست و چهاردهم برنده‌ای نداشت.

stars

دو تیم بارسلونا، قهرمان فصل گذشته لالیگا، و رئال مادرید، قهرمان جام حذفی سال قبل، دیدار رفت سوپرجام اسپانیا را بامداد روز دوشنبه (24 مرداد) برگزار کردند. اما ال کلاسیکوی دویست و چهاردهم برنده‌ای نداشت و دو تیم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

این دیدار در ورزشگاه خانگی رئال، سانتیاگو برنابئو و در حضور 80000 تماشاگر برگزار شد.

برای رئال که نوری شاهین و حمید آلتین‌توپ را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، و در دقایق اولیه بازی برتری محسوسی بر بارسا داشت، مسعود اوزیل، بازیکن آلمانی ترک‌تبار این تیم در دقیقه 13 روی پاس زیبای کریم بنزما گلزنی کرد. پس از این گل تقریبا بازی همسطح شد تا این که داوید ویا در دقیقه 36 با یک گل رویایی در گوشه دروازه رئال، کار را به تساوی کشاند.

اما در ادامه، اوضاع برای رئال بدتر هم شد: لیونل مسی، فوق ستاره آبی اناری‌ها از یک درهم ریختگی در خط دفاعی حریف استفاده کرده و در دقیقه 45 گل برتری تیمش را زد تا شاگردان گواردیولا با پیروزی به رختکن بروند.

اما این برتری هم دوام چندانی نداشت. کمی پس از شروع نیمه دوم، بنزما در محوطه جریمه بارسا صاحب توپ شد و آن را به آلونسو رساند و او هم بدون معطلی توپ را به تور دروازه ویکتور والدز دوخت (دقیقه 54).

رئال بازهم فرصت گلزنی داشت، زمانی که کریس رونالدو یک ضربه آزاد را در دقیقه 64 هدر داد. بعد از این کهکشانی‌ها بارسا را با پرسینگ تحت فشار قرار دادند، و باز هم یک شانس گلزنی برای رونالدو پیش آمد (65). اما وی همانند بنزما که ضربه کرنر اوزیل را هدر داد، نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

این بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا همه چیز در بازی برگشت که چهارشنبه در نیوکمپ انجام می‌شود، مشخص شود.

کد خبر 143163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز