چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در تازه‌ترین تحولات مربوط به دادگاه ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان، این دادگاه ضمن لغو ویژگی محرمانه از اطلاعات مربوط به متهمان، ضمن انتشار عمومی کیفرخواست، از وجود دلایل کافی برای آغاز محاکمه خبر داد.

دادگاه رفیق الحریری

به نوشته روزنامه الحیات، قاضی دادگاه اولیه در پرونده ترور رفیق حریری رأیی صادر کرد که در آن تشخیص داده است دادستان کل ادله کافی به‌صورت اولیه برای انتقال به مرحله محاکمه ارائه داده است. در همین حال، دانیال بلمار دادستان این دادگاه با اشاره به انتشار جزئیاتی درباره متهمان، اعلام کرد که این رای به معنای مطلع کردن مردم و خانواده‌های قربانیان درباره این تفاصیل خواهد بود.

در این کیفرخواست مصطفی بدرالدین متهم به اشراف بر عملیات ترور حریری و سلیم عیاش متهم به هماهنگی میان افراد و اجرای این عملیات شده است. 4 متهم این پرونده از نزدیکان گروه حزب‌الله لبنان هستند. حزب‌الله این اتهام را رد کرده و این اقدام دادگاه را تلاشی هماهنگ از سوی غرب و رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن مقاومت در لبنان عنوان کرده‌است.

شبکه خبری الجزیره در گفت‌وگو با کسانی که به جزئیات این کیفرخواست دسترسی یافته‌اند اعلام کرد، هدف از انتشار این کیفرخواست و جزئیات پرونده، اقناع افکار عمومی در لبنان درباره نقش حزب‌الله در این پرونده است. این دادگاه در هفته‌های اخیر دولت نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان را برای همکاری با دادگاه و دستگیری متهمان اعلام شده در این پرونده تحت فشار گذاشته است.

کد خبر 143502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز