جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

استقلال سومین بازی متوالی‌اش را هم با پیروزی پشت سر گذاشت و شاگردان مظلومی در ورزشگاه آزادی فجر سپاسی را با 2 گل شکست دادند ولی این نتیجه هم برای صدرنشینی استقلال 10 امتیازی کافی نبود و همچنان صبای قم به‌دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد.

فوتبال

مظلومی که در 3 بازی نخست تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت، در این بازی هم مجبور شد بدون چند بازیکن اصلی‌اش به میدان برود. جاسم کرار، فریدون زندی و میلاد میداودی - او در برابر داماش تنها چند دقیقه به میدان رفت - مثل هفته‌های قبل نمی‌توانستند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و این بار پژمان منتظری هم به‌دلیل مصدومیت غایب بود، درست مثل محسن یوسفی. بدین‌ترتیب سرمربی استقلال مجبور شد از میثم حسینی تازه وارد که پست اصلی‌اش دفاع چپ است در دفاع میانی استفاده کند و این بازیکن جوان عملکرد خوبی داشت.

در خط میانی هم با توجه به غیبت‌های جباری در تمرینات پیش از بازی، مظلومی مجبور شد از فرهاد مجیدی کمی عقب‌تر استفاده کند. ولید علی هم برای دومین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و جالب اینکه این هافبک کویتی در دقایق پایانی نیمه اول توانست گل اول بازی را روی پاس مجیدی به ثمر برساند. این در حالی است که استقلال بر خلاف پیش‌بینی بازی آسانی مقابل میهمان شیرازی نداشت و این تیم تازه‌وارد در نیمه اول تقریبا پا به پای حریف پرستاره‌اش بازی کرد. در نیمه دوم هم این فجر سپاسی بود که با خط میانی دونده‌اش به‌دنبال زدن گل تساوی بود ولی یک اشتباه در خط دفاعی به فرهاد مجیدی فرصت داد تا گل دوم را در شروع این نیمه بزند و خیال هواداران تیمش را برای پیروزی راحت کند.

در حسرت بازی زیبا

پس از 2 برد با حداقل اختلاف، این بهترین برد استقلال در لیگ یازدهم محسوب می‌شد. با وجود این سرمربی و بازیکنان این تیم پس از بازی اعتراف کردند که نمایش این تیم آنها را راضی نکرده است. فرهاد مجیدی، کاپیتان و بازیکن تاثیرگذار استقلال که در 3 بازی اخیر برای تیمش گلزنی کرده است، صادقانه گفت که از بازی تیمش راضی نیست. برهانی هم با تایید حرف‌های مجیدی، درباره دلایل بازی ضعیف استقلال گفت:

«دلیل زیبا بازی نکردن ما خستگی بازیکنان و انجام ندادن تمرینات مناسب بود. بازیکنان به‌دلیل اینکه فاصله میان دیدار برابر مس کرمان و فجرشیراز کم بود خسته بودند و به همین دلیل کادر فنی تنها توانست آنها را از نظر روحی برای این دیدار آماده کند. عدم‌حضور بازیکنان مصدوم و محروم هم بر کار گروهی تیم استقلال تاثیر گذاشته است. امیدوارم طی روزهای آتی استقلال با تمام نفرات خود آماده حضور در مسابقات شود و بتواند نمایشی که مورد قبول هواداران است، ارائه دهد.»

مظلومی هم غیبت بازیکنانش را دلیل اصلی این نمایش دانست و گفت:« این نمایش آن توقعی نبود که از تیم داشتم. کمبودهایی داریم که باید آنها را برطرف کنیم. متأسفانه آن شادابی لازم را در بین بازیکنان ندیدم و این به خاطر نواقص‌مان بود. در خط هافبک با بیشترین کمبود روبه‌رو بودیم و به همین خاطر مجبور شدیم مجیدی را برای دقایقی عقب بکشیم اما با تغییر سیستم به 3-3-4 دوباره مجیدی به خط حمله اضافه شد. آندو هم با وجود مصدومیت مانند بازی قبلی برای ما بازی کرد و من باید از او تشکر کنم.»

مظلومی در نیمه دوم مجتبی جباری را که به‌دلیل اختلاف با باشگاه به‌نظر نمی‌رسید بازی کند، به زمین فرستاد. سرمربی استقلال درباره این تصمیم گفت:« مجبور شدیم به مجتبی جباری بازی بدهیم و زمانی که او به بازی آمد آهنگ تیم‌مان تغییر کرد. در هر صورت، فجر تیم جوان و دونده‌ای نشان داد و من باید به مربیان این تیم تبریک بگویم. آنها در کار گروهی هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و ما را تحت فشار قرار دادند.»

استقلال در هفته هفتم با پرسپولیس روبه‌رو می‌شود که حالا 8 امتیاز کمتر از رقیب سنتی‌اش دارد. مظلومی در این باره گفت:« یک ماه تا شهرآورد زمان داریم. بازی‌های دیگری تا آن دیدار باقی مانده و ما فکر آن بازی‌ها هستیم. به‌نظرم پرسپولیس هم تیم خوبی است و با وجود شرایط فعلی می‌تواند دوباره به لیگ برگردد.»

نتایج لیگ برتر

داماش گیلان 2 - تراکتورسازی 3
ذوب آهن یک - فولاد صفر
صبای قم 3- سایپا صفر
نفت تهران 2 - راه آهن 2
شهرداری تبریز صفر - سپاهان 2
استقلال 2- فجر سپاسی صفر

کد خبر 143567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز