سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره بیماری‌ها ومرگ و میر ناشی از آلودگی هوا گفت:

آلودگی هوا

برآوردها بر آن است که حدود 3هزار و 600 مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در سال گذشته رخ داده است اما در این زمینه یک اقدام بالینی صورت نگرفته بلکه این برآوردها براساس مطالعات اپیدمیولوژیک و مدل‌های سازمان جهانی بهداشت است.

کاظم ندافی در ادامه با بیان اینکه تحلیل کامل آلودگی هوای تهران در طول سال 89 را تهیه کرده‌ایم و به مقامات مسئول ارائه دادیم. براین اساس تعداد روزهای دارای هوای خوب در چهار فصل سال 89 صفر بوده است. وی در مورد پارازیت‌های ماهواره‌ای و پرتوهای آنتن‌های تلفن همراه ( BTS) و تاثیر آنها برسلامت انسان گفت:

در مجموع هر نوع پرتوی از نظر بهداشتی باید با شرایط کنترل شده و مشخص باشد. براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده مقدار تابش آنتن‌های BTS از حد استاندارد کمتر است و خطری متوجه سلامت انسان نیست. درزمینه پارازیت‌های ماهواره‌ای هیچ مطالعه موثق وجود ندارد و هیچ ادعایی در زمینه افزایش سرطان‌ها به‌ویژه سرطان کودکان به واسطه چنین پرتوهایی پذیرفته نیست. در مجموع ما هیچ اطلاعی از اینکه این امواج به چه میزان است نداریم.

ندافی درباره بنزن به‌عنوان یکی از ترکیبات بنزین که در بروز سرطان خون نقش دارد، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده عمدتا در حوالی پمپ بنزین‌ها و مراکز پرترافیک شهری میزان بنزن بالاتر از حد استاندارد است.

کد خبر 143882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز