شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین- محمد رسولی: شرکتهای سونی بی ام جی‌ و وارنر موزیک با عقد قرارداد مشترک با یک شرکت چینی، عملا وارد بازار عظیم شبکه تلفن همراه این کشور شدند.

این دو شرکت که در زمینه موزیک و فروش آنلاین متخصص هستند با همکاری شرکت چینی اکسس قرار است سرویس موزیک و صوت را بر روی یکی از شبکه‌های تلفن همراه چین به نام ACCESS CHINA MEDIA ارائه دهند.
با راه‌اندازی این سرویس، کاربران می‌توانند با گرفتن شماره خاصی، از امکانات صوتی آن نظیر موزیک‌های مورد علاقه ، موزیک جهت زنگ تلفن و ... استفاده کنند.
اکسس شرکتی است که کمتر از یک‌سال پیش در چین راه‌اندازی شد و تخصص ویژه‌ای در سرویس موزیک بر روی شبکه تلفن همراه دارد. آنها از روش‌های خاص امنیتی برای حفاظت از موزیک‌های موجود بر روی شبکه استفاده و کپی‌رایت را هم کاملا رعایت می‌کنند. با این سیستم آنها از کپی غیر مجاز آهنگ‌ها جلوگیری کرده و کاربران تنها می‌توانند تمام یا قسمتی از آهنگ را گوش کنند و در صورت تمایل می‌توانند آن را خریداری کنند. همچنین با سیستم رمزگذاری و امنیتی از به سرقت رفتن اطلاعات و فایل‌ها در شبکه تلفنی خود جلوگیری ‌کنند.
در حال حاضر تنها شرکت سنگاپوری موبایل وان (MobileOne) اجازه فعالیت در شبکه تلفن همراه چین را دارد و شرکتهای سونی و وارنر موزیک به تازگی موافقت دولت چین برای فعالیت در شبکه تلفن همراه این کشور را دریافت کرده‌اند. شرکت اکسس  نیز به تازگی در کشورهای جنوب شرق آسیا شروع به فعالیت کرده است.
چین با میلیونها تلفن همراه و چندین شبکه مختلف، بازار بسیار بزرگی برای شرکتهای بزرگ محسوب می‌شود و به دنبال صدور مجوز فعالیت برای شرکتهای خارجی در دو سال اخیر، بسیاری از آنها به این کشور هجوم آورده‌اند تا از این سرمایه عظیم بی‌بهره نمانند.

RASOULI@HAMSHAHRI.org

کد خبر 14397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز