مجید جلالی سال گذشته تنها مربی‌ای بود که در 2 دیدار رفت و برگشت موفق به شکست استقلال شد.

فوتبال

 او در تهران با نتیجه 2 بر یک این تیم را شکست داد و در اهواز هم شکست سنگین 4 بر یک را به پرویز مظلومی تحمیل کرد.

حالا این دیدار برای آبی‌های پایتخت حکم یک بازی انتقامی را دارد ولی شاگردان مظلومی شب سختی را در اهواز پیش رو خواهند داشت هر چند استقلال در 4 بازی گذشته 10 امتیاز گرفت ولی به‌نظر می‌رسد فولاد با تفکرات تاکتیکی جلالی حریف سرسختی برای استقلال باشد.فولاد در این بازی خانگی به‌دنبال کسب 3 امتیاز است ولی استقلال هم چشم به پیروزی دارد تا به صدر جدول برسد.

ترکیب احتمالی

استقلال به احتمال فراوان با استفاده از سیستم 1-3-2-4 مقابل فولاد قرار خواهد گرفت.رحمتی درون دروازه می‌ایستد و عمران زاده، میثم حسینی، حمودی و شیرزاد نفرات خط دفاعی خواهند بود، البته شاید امیرآبادی جایگزین شیرزاد شود. تیموریان و کیانوش رحمتی 2 هافبک دفاعی استقلال خواهند بود و جاسم کرار، خسرو حیدری و جباری به‌عنوان 3 هافبک تهاجمی بازی خواهند کرد.مجیدی هم به‌عنوان تک مهاجم آبی‌ها بازی خواهد کرد و برهانی احتمالا نیمکت نشین خواهد شد. خبر خوشحال‌کننده برای مظلومی بخشیده شدن کرار است و این بازیکن عراقی مقابل فولاد برای اولین‌بار بازی خواهد کرد.
مظلومی در مورد رویارویی با فولاد می‌گوید: «فولاد تیم سختکوش و با انگیزه‌ای است. این تیم از مربی خوبی برخوردار است.

بازی ساده‌ای در اهواز نداریم و باید برنامه تاکتیکی را به‌گونه‌ای بچینیم که گرمای اهواز روی ما اثرگذار نباشد. توانایی شکست فولاد در اهواز را داریم و بازیکنان می‌توانند شکست‌های رفت و برگشت فصل گذشته مقابل این تیم را جبران کنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.»مظلومی درخصوص وضعیت خط دفاعی تیمش تاکید می‌کند:« با یک مدافع آلمانی در حال مذاکره هستیم و درصورت ‌توافق یک مدافع را به تیم اضافه می‌کنیم تا این خط را تقویت کنیم. با مصدومیت منتظری باید جای این بازیکن را پر کنیم؛ هر چند که میثم حسینی در دیدار با فجر سپاسی عملکرد قابل‌قبولی داشت.»

نگاه آماری

جلالی و مظلومی تاکنون ۸ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که 4 پیروزی برای جلالی و 3 پیروزی به سود مظلومی رقم خورده است.جلالی در بازی‌های رودررو نسبت به مظلومی برتری دارد. در ضمن او به‌عنوان سرمربی تا‌کنون 15 بار برابر استقلال قرار گرفته که 5 بار پیروز شده، 3 تساوی به دست آورده و 7 بار هم شکست خورده است.مظلومی هم به‌عنوان سرمربی تاکنون 6 بار برابر فولاد قرار گرفته که صاحب 2 پیروزی، یک تساوی و 3 شکست شده است. استقلال بعد از دومین دوره لیگ برتر تاکنون موفق به شکست فولاد در اهواز نشده و جلالی هم در دوران حضورش روی نیمکت فولاد هیچ وقت برابر استقلال در تهران و اهواز شکست نخورده است.

اشتباه نمی‌کنیم

جلالی در آستانه این بازی می‌گوید:« بازی خوبی برابر ذوب‌آهن به نمایش گذاشتیم ولی نتوانستیم نتیجه بگیریم. البته بازیکنان ما با اراده قوی‌ قصد دارند با ارائه یک بازی خوب مقابل استقلال، شکست برابر ذوب‌آهن را جبران کنند.در ضمن ما نباید مثل بازی قبل اشتباه کنیم. بازیکنانم از نظر بدنی آماده هستند و هیچ کدام از آنها با مصدومیت مواجه نیستند.ما به حساسیت‌های این بازی‌ توجهی نداریم و بیشتر به مسئولیت‌هایی که در زمین داریم، توجه می‌کنیم.»

او تاکید می‌کند: «هواداران ما در بازی با نفت تهران به‌خوبی فولاد را حمایت‌ کردند تا آنجا که توانستیم نتیجه بازی را تغییر دهیم و شک نداریم که حمایت آنها در این بازی به ما کمک می‌کند.»جلالی در مورد شناخت از استقلال و عملکرد نتیجه‌گرایانه این تیم می‌گوید: «پیش از هر بازی روی حریف خود تحلیل داریم و روی نقاط قوت تیم مقابل متمرکز می‌شویم تا با بالابردن شناخت خود بتوانیم در زمین بازی بهتر از حریف ظاهر شویم.استقلال خوب امتیاز گرفته و از اندک فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌برد ولی ما باید در اهواز آنها را شکست بدهیم.»

کد خبر 144003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز