اولین وزیر ورزش نخستین حکم رسمی خود را برای برکناری رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صادر کرد.

شنا

امیرحسین آیت‌اللهی که هفته پیش شایعه برکناری‌اش منتشر شده بود، روز گذشته سرانجام از کار برکنار شد. ظاهرا سه‌شنبه گذشته آیت‎اللهی به دیدار معاونان وزیر ورزش می‌رود و در آنجا از رئیس فدراسیون شنا خواسته می‌شود که استعفا دهد. گفته می‌شود آیت‌اللهی نمی‌پذیرد و تاکید می‌کند که درصورت برکناری دست به افشاگری خواهد زد. همین مسئله باعث می‌شود که برکناری‌اش چند روزی به تعویق بیفتد. اما او دیروز پس از دریافت حکم اخراج خود گفت:

«دوشنبه در یک نشست خبری افشاگری خواهم کرد.» آیت‌اللهی، همان مدیر جوانی است که2 سال پیش با حکم علی سعیدلو و با برکناری غیرمنتظره و عجیب وحید مرادی از فدراسیون شنا توانست تصدی این پست را به دست بیاورد. به گفته خبرآنلاین، او با سن کم اما با استفاده از تاکتیک خبرسازی و استفاده بهینه از قدرت لابی داخلی و بین‌المللی توانسته بود به رکنی در سیستم مدیریتی علی سعیدلو بدل شود. او ‌ از همان ابتدا با ورودش به رشته شنا، نتوانست با بزرگان این رشته تعامل برقرار کند و بسیاری از فعالان این رشته چون مجیدی، حدیقی، بیداریان و... را یک به یک از فدراسیون فراری داد.

آیت‌اللهی همچنین با بسیاری از معاونین سازمان ورزش هم ارتباط مناسبی نداشت. در راس مخالفان او می‌توان به حمید سجادی اشاره کرد که پیش‌تر با معرفی سجادی به مجلس برای ریاست وزیر ورزش احساس خطر کرده بود. رئیس اخراجی فدراسیون شنا با انتقاد از محمد عباسی به فارس گفت: «من با کسی مخالفم که نمایندگان مجلس با او مخالفت کردند. حال بیایند ببینند که من نخستین قربانی مبارزه با جریان انحرافی در ورزش هستم. برکناری من غیرقانونی است و برای دفاع از حقوقم شکایت خواهم کرد. کسانی که به عباسی خط می‌دهند با من به خاطر اینکه حاضر نشدم باج بدهم مخالف هستند و امروز جای من را غصب کردند. آقای عباسی، اینجا وزارت تعاون نیست که بخواهید به مردم وام بدهید.»

به نوشته خبرآنلاین، آیت‌اللهی که در پاسخ به اتهام دادن زعفران به مقامات کویتی برای گرفتن کرسی، گفته بود: «من کاکل پسری هستم که ورزش ایران را می‌گردانم.» البته کمی بعد اصلاحش کرد و گفت شنای ایران را می‌گرداند. اما فردی که ورودش به ورزش به نوعی سوءتفاهم بود، حالا جای خود را به غلامرضا جعفری، رئیس اسبق فدراسیون ورزش عشایری که فدراسیونش یکی از موارد اصلی طرح تحقیق و تفحص از سوی مجلس شورای اسلامی بوده، به‌عنوان سرپرست جدید فدراسیون شنا داده است.

کد خبر 144202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز