دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

پس از افزایش روز افزون نرخ سکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برای ورود به بازار و مقابله با کاهش عرضه سکه توسط برخی صرافی‌ها اعلام آمادگی کرد.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام آمادگی این سازمان برای ورود به کنترل بازار سکه گفت: عمده‌ترین مسئولیت نظارت و سیاستگذاری بر بازار سکه به‌عهده بانک مرکزی است.
جواد تقوی در مورد امتناع برخی صرافی‌ها از عرضه سکه با توجه به افزایش قیمت‌ها گفت: عمده‌ترین سیاستگذاری در بحث بازار سکه را بانک مرکزی به‌عهده دارد اما در مواردی از تخلف یا احیانا امتناع از عرضه سکه توسط صرافی‌ها و گزارش مصرف‌کنندگان، سازمان حمایت به آن می‌پردازد. وی افزود: سیاستگذاری و نظارت بر عملکرد مستقیم بر صرافی‌ها جزو مواردی است که بانک مرکزی دنبال می‌کند، البته عمده‌ترین موضوعات تغییر نرخ سکه نیز در حوزه بانک مرکزی تحلیل می‌شود و هم‌اکنون ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی است. تقوی تصریح کرد: گرچه سازمان حمایت در برخی از موارد به تخلفات بازار سکه رسیدگی می‌کند اما نظارت بر عملکرد بازرسی‌ها توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

روز گذشته درحالی‌که نرخ فروش طلا در بازارهای جهانی0.37کاهش یافت اما بازار داخلی بی‌توجه به این نوسانات به مبادلات خود ادامه داد و مؤید این امر عدم‌تغییر نرخ خرید و فروش طلا و سکه در بازار رسمی و آزاد داخل کشور بود. به گزارش فارس، روز گذشته سکه یک بهار آزادی با نرخ پایه 530 هزار تومانی و با مالیات برارزش افزوده 21 هزار و 200 تومانی با ارزش نهایی 551 هزار و 200 تومان به فروش رسید. نیم سکه بهار آزادی نیز با نرخ پایه 260 هزار تومان و مالیات برارزش افزوده 10 هزار و 400 تومان با نرخ نهایی 270 هزار و 400 تومان در شعب منتخب بانک ملی فروخته ‌شد. روز گذشته ربع سکه نیز با نرخ پایه 132هزار تومانی و با 5 هزار و 280تومان مالیات برارزش افزوده با قیمت 137هزار و 280تومان توزیع شد.

کد خبر 144427
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز