همشهری آنلاین: با وجود رسوایی کورناتز، معاون صدراعظم آلمان اعلام کرد که هیچ دلیلی برای کنار گذاشتن فرانک والتر اشتاین مایر به عنوان وزیر امور خارجه وجود ندارد.

به نوشته پایگاه خبری نت سایتونگ، در مجادلات بر سر سابقه فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس دفتر صدراعظم پیشین آلمان در رسوایی مربوط به مراد کورناتز، تبعه ترک‌تبار آلمان که در زندان گوانتانامو حبس بوده است، فرانتس مونتفرینگ، معاون صدراعظم آلمان از وزیر امور خارجه کنونی این کشور حمایت کرد.

این سیاستمدار سوسیال دموکرات امروز به رادیو آلمان گفت که هیچ دلیلی برای استعفای اشتاین‌مایر نمی‌بیند. وی همچنین این گونه پیش بینی کرد که اشتاین مایر «دستکم» تا سال 2009 میلادی وزیر امور خارجه آلمان باقی بماند. وی در همین حال خاطر نشان کرد که استعفا «نامناسب» است.

وزیر کشور آلمان همچنین گفت: من معتقدم که در روزها و هفته‌های اخیر اشتیاق ویژه‌ای وجود داشت که حکم و پیشداوری کرد که کاملاً نامتناسب است. من به طور کامل با اشتاین‌مایر هستم و همگی ما و فکر می‌کنم همه دولت پشت او باشد.

مونتفرینگ در حمایت از اشتاین‌مایر گفت: او همواره کسی بوده و هست که با حس مسوولیت عمل کرده، منافع کشورش را نمایندگی کرده است و در این زمینه‌ها متحمل سختی شده است.

معاون صدراعظم آلمان در همین حال گفت که مخالف  احساسی برخورد کردن با وضع انسان‌هاست و افزود: من کاملاً به اشتاین‌مایر در این باره اطمینان دارم که با این موضوعات سهل‌انگارانه برخورد نخواهد کرد.

کد خبر 14464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز