گروه سیاسی: عملیات جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته علیه گروهک تروریستی پژاک پس از پایان مهلت یک‌‌ماهه به این گروهک از سر گرفته شد.

موشک

این مهلت یک ماهه در ماه مبارک رمضان به گروهک تروریستی پژاک برای عقب نشینی اشرار و تروریست‌ها از مناطق مرزی شمال غرب کشورداده شده بود و به‌دلیل عدم‌رعایت این مهلت، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه عملیات جدیدی را آغاز کردند.این عملیات با هدف پاکسازی مناطق آلوده مرزی شمال غرب کشور و عقب راندن گروهک‌ تروریستی پژاک از ارتفاعات منطقه عمومی سردشت آغاز و تاکنون ضربات سنگینی به این گروهک وارد شده است. عملیات تا پاکسازی کامل مناطق مرزی از وجود ضدانقلاب، اشرار و تروریست‌ها و تامین امنیت پایدار و کامل و رفع موانع توسعه و پیشرفت منطقه ادامه خواهد داشت.

سرهنگ دلاور رنجبرزاده فرمانده سپاه سردشت اواخر تیرماه امسال با اعلام جزئیات هلاکت عوامل پژاک در مقر «مروان» گفت که در درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عوامل ضد‌انقلاب و گروهک تروریستی پژاک تعداد زیادی از عوامل آنها کشته شدند.این عملیات سپاه پاسداران در واکنش به اعمال تروریستی و حضور غیرقانونی اعضای این گروهک در مرزهای کشور بود، گروهک تروریستی پژاک به‌عنوان بخشی از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه با حمایت مستقیم آمریکا تشکیل شده و در مرزهای ایران دست به اقدامات تروریستی و آزار مردم ساکن در مناطق مرزی می‌زند و علت استمرار حضورشان فقط حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب است. اعضای گروهک تروریستی پژاک تا‌کنون جان بیش از 1200 نفر را در اقدامات تروریستی گرفته و رهبر این گروه نیز هم‌اکنون به راحتی در اروپا به‌رغم پذیرش اقدامات تروریستی‌اش آزادانه تردد می‌کند.البته حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفته بود که با برخوردهای جدی که نیروی زمینی سپاه در مقابله با پژاک انجام داده است کاملا تحرکات این گروه در کنترل قرار دارد.

وی ادامه داد: با ادامه این حرکت‌ها شاهد از بین رفتن این گروهک خواهیم بود و منطقه را از حضور این عناصر مضر پاکسازی می‌کنیم. رئیس سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد که سپاه مقابله با این گروهک را تا جایی دنبال می‌کند که آنها هیچگونه تلاشی علیه امنیت ملی ما و منطقه نداشته باشند تا امنیت در منطقه حاصل شود و این افراد جرات هیچگونه حرکتی نداشته باشند.سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی کشورمان نیز در دیدار با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر سابق اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در مبارزه با اقدامات تروریستی جدی است تأکید کرد که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد بیگانگان با استفاده از تروریست‌ها، مانع امنیت، پیشرفت و رفاه مردم 2 کشور شوند.

عقبه پژاک، استکبار جهانی است

جانشین نیروی زمینی سپاه با موفقیت‌آمیزخواندن عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب کشور، گفت: سلسله عملیات رزمندگان نیروی زمینی سپاه تا انهدام کامل اشرار و برقراری امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد یافت. به گزارش فارس، سردار عبدالله عراقی، ‌حضور قدرتمند نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال غرب کشور را با هدف برقراری امنیت پایدار در منطقه دانست و گفت: اگرچه در ظاهر با گروهک پژاک و پ‌ک‌ک در منطقه درگیر هستیم اما واقعیت آن است که عقبه این گروهک‌ها استکبار جهانی است.

کد خبر 144664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز