شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواشناسی از بارش باران در دست‌کم 6 استان کشور و کاهش دمای تهران خبر داد.

 مهندس محسن جباری مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: از روز یکشنبه ناپایداری جوی برای ارتفاعات البرز و رگبار و رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بارش باران در شهر تهران تا پایان هفته پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: در عین حال نقشه‌های دمایی نشان می‌دهد از روز یکشنبه تا پنجشنبه دمای هوا تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 سازمان هواشناسی کشور نیز در اطلاعیه ویژه‌ای اعلام کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که یک توده هوای مرطوب طی روزهای شنبه تا پایان هفته جاری از نوار شمالی کشور عبور می‌کند بر این اساس از بعد از ظهر شنبه تا پنجشنبه در استانهای اردبیل، گیلان و مازندران و از عصر یکشنبه تا پنجشنبه در استان گلستان آسمان ابری همراه با بارش متناوب باران پیش‌بینی می‌شود. در این مدت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و رعدو برق رخ خواهد داد.

 بارش ابتدا در روز یکشنبه و سپس در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه مواج می‌باشد. همچنین طی روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور بطور نسبی کاهش می‌یابد.

کد خبر 145217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز