یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های چکامه راهگانی از 18 تا 22 مرداد با عنوان "رویاهای دوردست" در یونسکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیننده در آثار جدید چکامه راهگانی شاهد حرکت‌های تازه‌ای است.

این نقاش جوان با بکارگیری خلاقیت از ابزار هنری، وحدت و انسجام از فرم و موفقیت او در برقراری ارتباط با مخاطب؛ به خلق اثر پرداخته به گونه‌ای که بیننده خود را در فضایی واقعی اما رویاگونه می‌یابد.

راهگانی با آزادی منحصربفرد و درایت عاطفی این بار نیز طبیعت را با طرح‌های قاطع در فضایی نو درآمیخته به گونه‌ای که هیچ مکتبی را تداعی نمی‌کند و در هیچیک از آثارش از ترکیب بدلی و التفاطی و حتی وام گیری به چشم نمی‌خورد.

همخوانی و قرار گرفتن عناصر و پدیده‌ها کنار یکدیگر و قلم گیری‌ها حاکی از انرژی ذهن،اطمینان و قاطعیت نقاش جوان است که جسورانه یا بهتر بگوییم قدرت‌نمایانه طبیعت را همچون واریاسیون‌های موسیقی در قالبی استوار و اسلوبی جدید به تصویر کشیده است.

اسلوب رنگ‌بندی لطیف و تجمع و تفرق نورها، درسایه نوآوری‌های فنی چنان پخته و بجا بکار رفته‌اند که انرژی و حرکت‌شان تضادی بین سکون و سکوت ایجاد نمی‌کند.

دقت در قلم گیری‌ها، توجه در انتخاب رنگ سایه‌ها و توانایی در اجرا، آثار را پویا و دلپذیر ساخته و به نظر می‌رسد راهگانی طبیعت حقیقی خارج و طبیعت مجازی ذهنش را تصرف کرده که نشان خلاقیت ذهن اوست و هیچ محدودیتی او را از بیان خلاقیت‌های درونی بازنمی‌دارد.

هممچنین وجود چند کارت پستال به سبک کاریکاتور در نمایشگاه و کتابی با عنوان جشن‌های ایران باستان که توسط وی نوشته و تصویرگری شده است،حاکی از تسلط او به کاریکاتور و تصویرگری است.

 

کد خبر 145293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز