پرسپولیس در حالی خودش را برای دیدار روز جمعه مقابل استقلال آماده می‌کند که حمید استیلی تصمیم گرفته تمرینات تیمش بدون حضور تماشاگران و خبرنگاران پشت درهای بسته برگزار شود.

تیم او بعد از استراحتی یکروزه، در 2روز گذشته 2جلسه تمرینی را پشت سر گذاشت و قرار است فشار تمرینات از امروز کاهش پیدا کرده و سرخ پوشان روزی یک جلسه تمرین کنند.طبق اعلام قبلی قرار بود پرسپولیسی‌ها 48 ساعت قبل از دربی به اردوی شبانه روزی بروند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که آنها طبق روال بازی‌های قبلی 24 ساعت قبل از بازی به هتل خواهند رفت.

تردیدهای استیلی

شرایط دربی همیشه برای پرسپولیس و استقلال متفاوت‌تر از بازی‌های دیگر است و معمولا ترکیب و سیستم بازی این دو تیم به راحتی قابل پیش‌بینی نیست.آخرین اخبار از اردوی پرسپولیس هم حاکی از آن است که استیلی برای انتخاب ترکیب اصلی هنوز تردیدهایی دارد و شاید تغییراتی را نسبت به بازی‌های قبل ایجاد کند. یکی از تردیدهای سرمربی سرخ‌ها انتخاب دروازه بان تیمش برای دیدار با استقلال است.

استیلی ابتدای فصل علیرضا حقیقی را به‌عنوان دروازه‌بان اول انتخاب کرد اما اشتباهات این دروازه‌بان در دیدار مقابل مس سرچشمه باعث شد تا میثاق معمارزاده جای او را بگیرد. معمارزاده اما روی گل اول ذوب‌آهن مقصر بود تا استیلی در آستانه دربی، نگران خط دروازه تیمش باشد.

هر‌چند شایعه شده که شانس بازی کردن حقیقی بیشتر است ولی استیلی و سعید عزیزیان مربی دروازه بان‌های پرسپولیس هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌اند و گویا قرار است فردا شب همه چیز مشخص شود. سرمربی سرخ‌ها برای آرایش عمق خط دفاعی هم معادلات پیچیده‌ای دارد و هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.این روزها زمزمه حضور شیث رضایی در ترکیب ثابت شنیده می‌شود؛ مدافعی که معمولا مقابل استقلال بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است.

البته او در دربی رفت سال گذشته به‌دلیل جا ماندن از فرهاد مجیدی مدت‌ها سوژه شد و حتی در نهایت علی دایی او را کنار گذاشت.اگر رضایی به ترکیب اصلی برگردد، محمد نصرتی به احتمال فراوان در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد. استیلی در مورد نیمکت نشینی شیث در بازی‌های گذشته می‌گوید:« بازی نکردن شیث به خاطر عدم‌آمادگی او نبوده بلکه اتفاقا او در تمرین‌ها خیلی آماده نشان داده است.

با این حال هر بازیکنی حتی اگر آماده باشد با در نظرگرفتن نیازهای تیم و به تشخیص من در ترکیب به میدان می‌رود.» یکی دیگر از مسائل مبهم در آرایش ترکیب پرسپولیس، پست بازی علی کریمی است.استیلی در بازی با ذوب‌آهن از او به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کرد که البته جای کریمی و کاظمیان مدام عوض می‌شد.حالا شاید استیلی باز هم کریمی را از میانه میدان به خط حمله ببرد؛ این در حالی است که مهرداد اولادی آمادگی لازم برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت را ندارد.

آمار موفق

استیلی در دوران حضورش در پرسپولیس 10 بار به‌عنوان بازیکن در دربی حضور یافته که در هیچ‌کدام از بازی‌ها باخت را تجربه نکرده است.او به‌عنوان مربی نیز 7 دربی را در کنار سوبل، پروین، آری هان، دنیزلی و قطبی تجربه کرده که در این بازی‌ها پرسپولیس یک برد، 4 تساوی و 2 شکست به‌دست آورده است. در مجموع آمار او مقابل استقلال قابل‌قبول است ولی استیلی این هفته برای نخستین بار سرمربیگری در دربی را تجربه خواهد کرد.او در مورد این بازی می‌گوید:

« بازی با استقلال همیشه شرایط خاص خودش را دارد. همه چیز برای ما خوب پیش می‌رود. به هواداران قول می‌دهیم که بهترین بازی‌ را انجام دهیم و 3امتیاز را کسب کنیم.»استیلی در پاسخ به این سؤال که باخت استقلال به تراکتورسازی در روحیه این تیم چقدر تاثیر می‌گذارد تاکید می‌کند:«استقلال تیم خوبی است که کادر فنی و بازیکنان خوبی هم دارد اما این بازی شرایط خاص خودش را دارد. من درباره تیم حریف صحبتی نمی‌کنم.همه بازیکنان همدل هستند که استقلال را شکست دهند و مطمئن باشید این همدلی در آینده بیشتر هم خواهد شد.»

کد خبر 145465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز