جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدارس مجاز نیستند برای تهیه روپوش مدارس هزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل کرده و برای خرید روپوش‌ها از سوی تولیدی‌های خاص اجباری داشته باشند همچنین توزیع روپوش در مدارس تخلف است.

دانش آموز روپوش

 فرشته حشمتیان،رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تهیه روپوش مدارس دخترانه در سال تحصیلی جدید، گفت: مدارس نباید هیچگونه تاکید و اجباری برای تغییر رنگ و یا تهیه روپوش جدید داشته باشند.

 وی افزود: همچنین دادن سفارش به شرکت‌ها و یا تولید‌های خاص که قراردادهایی با مدرسه مبنی بر تهیه و دوخت روپوش‌های آن مدرسه دارند غیرمجاز است و با مدارس متخلف برخورد می‌شود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در مقطع تحصیلی خود از همان روپوش سال گذشته استفاده کنند و هیچگونه اجباری مبنی بر تغییر آنها وجود ندارد.

 به گفته حشمتیان در برخی موارد ممکن است تغییراتی در رنگ مقنعه دانش‌آموزان ایجاد شود که این مساله با توجه به اینکه هزینه زیادی برای خانواده‌ها ندارد مشکلی ایجاد نمی‌کند ، اما در مورد تغییر روپوش دختران هیچ تاکیدی وجود ندارد.

 حشمتیان در خاتمه خاطرنشان کرد: برای رعایت یکسان‌سازی رنگ روپوش مدارس دانش‌آموزان باید طبق فرم و رنگ پایه تحصیلی خود روپوش و مقنعه‌ خود را انتخاب کنند اما مدارس نباید اجباری برای تهیه روپوش از تولیدی و یا حتی توزیع روپوش در مدرسه داشته باشند.

کد خبر 145699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز