لندن: پزشکان انگلیسی انگشت شست پای یک مرد 29ساله را به دست وی پیوند زدند.

جیمز بایرن نجاری است که چند روز پیش انگشت شست دست چپ وی هنگام کار با اره برقی کنده شد. جیمز پس از این به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان به‌خاطر اینکه انگشت وی در این حادثه بسیار آسیب دیده بود، موفق نشدند آن‌را به دستش پیوند بزنند. جیمز که از این اتفاق بسیار ناراحت بود با پیشنهاد پزشکان بابت پیوند انگشت شست پایش به دست خود موافقت کرد. پزشکان در یک‌عمل 8ساعته موفق شدند انگشت شست پای چپ جیمز را به‌جای انگشت ازدست‌رفته پیوند بزنند. این در حالی است که برخی معتقدند این کار می‌تواند باعث عدم تعادل جیمز هنگام راه‌رفتن شود و او از این پس باید از یک‌کفش ویژه استفاده کند.

زبان‌درازترین فرد جهان

کالیفرنیا: یک‌زن آمریکایی درازترین زبان جهان را دارد و به‌همین خاطر نام وی در نسخه 2012 کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. زبان خانم شنل تاپر حدود 10سانتی‌متر طول دارد و به‌همین ‌دلیل درازترین زبانی است که تاکنون در جهان شناخته شده است. وی در این باره به خبرنگاران گفت: باور کنید نمی‌دانستم که درازترین زبان جهان را دارم. پیش از این فقط خیلی‌ها از من درخواست می‌کردند که زبانم را بیرون بیاورم و با من عکس یادگاری بیندازند اما حالا نامم در کتاب گینس ثبت شده است. این خانم می‌تواند به‌راحتی زبان خود را حتی به پیشانی خود نیز برساند.پیش از این یک‌زن آلمانی با داشتن زبانی به‌طول 7سانتی‌متر به‌عنوان دارنده درازترین زبان جهان شناخته شده بود.

کدو تنبل، ثمره درخت گلابی

آیووا: از ‌‌یک درخت گلابی در باغ خانه یک‌زوج، کدو تنبل به بار آمده است. این زوج زمانی که برای برداشت گلابی به باغ خود رفته بودند ناگهان متوجه یک‌کدو تنبل درشت و سبز شدند که از یکی از شاخه‌های ‌ درخت گلابی آویزان بود. آنها ابتدا تصور می‌کردند که به احتمال زیاد کسی این کدو را به شاخه درخت آویزان کرده است اما با بررسی بیشتر متوجه شدند درخت گلابی این کدو را به‌بار آورده است. این زوج می‌گویند طی چند روز گذشته این کدو تنبل مدام رشد کرده است و کم‌کم رنگش به زرد نزدیک می‌شود. به‌هرحال این زوج و مهندسان کشاورزی هنوز علت دقیق به بار آمدن این کدو تنبل از درخت گلابی را متوجه نشده‌اند. البته این زوج خیلی وقت پیش از باغ خود تعدادی کدو تنبل برداشت کرده‌اند.‌

صف اردک‌ها برای ورود به دریاچه

پکن: ‌انتشار تصاویری از صف‌کشی اردک‌ها برای ورود به دریاچه‌ای در چین به جذاب‌‌ترین تصاویر این روزها تبدیل شده‌اند. این اردک‌ها که تعدادشان بیشتر از 60عدد است برای ورود به دریاچه پشت‌سرهم صف می‌کشند و یک‌ به یک برای آبتنی وارد آب می‌شوند. جالب اینجاست که این اردک‌ها علاوه بر صبر و حوصله‌ای که پیش از وارد شدن به دریاچه به خرج می‌دهند، نظم صف را به‌هم نمی‌زنند و سر و صدای زیادی نیز ایجاد نمی‌کنند. در واقع از صف آنها فقط گاهی صدای مربوط به اردک‌ها شنیده می‌شود و هیچ اردکی از دیگری در صف، جلو نمی‌زند. پارک لی، یک‌هوادار حیات‌وحش، در این باره گفت: این اردک‌ها یک‌نمونه بسیار نادر هستند و مشخص است که آنها به نظم اهمیت زیادی می‌دهند.

کد خبر 145830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز