همشهری آنلاین: در پایان روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2012 لندن در استانبول ترکیه، تیم ایران با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز عملکرد مناسبی داشته و درجایگاه سوم قرار دارد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا گودرزی در وزن 84 کیلوگرم در دور نخست حریف ونزوئلایی خود را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و دو بر یک شکست داد. وی در دور دوم مقابل داوید بچیناشویلی از آلمان با نتیجه یک بر صفر و دو بر یک به پیروزی رسید و در دور سوم میهائیل گانف، قهرمان سال 2010 جهان از بلغارستان را با نتیجه دو برصفر و یک بر صفر شکست داد. گودرزی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شریف شریف اف از آذربایجان با نتیجه یک بر دو و یک بر دو مغلوب شد و با توجه به پیروزی شریف شریف اف مقابل ساریتوف روس، گودرزی به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل کایل ساندرسون، کشتی‌گیر کهنه‌کار آمریکایی با نتیجه شش بر صفر و یک بر صفر شکست خورد و به کار خود در این مسابقات پایان داد.

مصطفی آقاجانی هم در وزن 60 کیلوگرم در دور نخست مقابل یوگشوار دات از هند با نتیجه دو بر صفر و سه بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم به مصاف ژوماگازیف از قزاقستان رفت و در حالی که در تایم اول با نتیجه صفر بر یک شکست خورده بود در تایم دوم به دلیل مصدومیت مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی‌گیر قزاقستانی مقابل حریف پورتوریکویی در مرحله نیمه نهایی، آقاجانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در پایان مسابقات چهار وزن نخست، تیم روسیه با 28 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های قزاقستان و ایران با 23 و 22 امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رده‌بندی انفرادی چهار وزن اول این رقابت‌ها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1 - ویکتور لبدف (روسیه) 2- رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) 3- حسن رحیمی (ایران) و دولت نیازبیکوف (قزاقستان) 5- سیمسون (آمریکا) و میهران جابوریان ( ارمنستان)


60 کیلوگرم: 1- بسیک کودوخوف (روسیه) 2- فرانکلین گومز (پورتوریکو) 3- کنیچی یوموتو (ژاپن) و دارن ژوماگازیف (قزاقستان) 5 - دیدیه پایس (فرانسه) و مالخاز زارکوا (گرجستان) و 22- مصطفی آقاجانی (ایران)


84 کیلوگرم: 1-شریف شریف اف (آذربایجان) 2- ابراگیم آلداتوف (اوکراین) 3- آلبرت ساریتوف (روسیه) و داتو مارساگشویلی (گرجستان) 5- کایل ساندرسون (آمریکا) و آرماندس زویر بولیس (لتونی)7- علیرضا گودرزی (ایران)


96 کیلوگرم: 1-رضایزدانی (ایران) 2- سرحت بالچی (ترکیه) 3- روسلان شیخ اف (بلاروس) و جکوب وارنر (آمریکا) 5- بولتیک (نیجریه) و تیموراز تگی یف ( قزاقستان)

نفرات اول تا پنجم اوزان هفتگانه این مسابقات سهمیه ورودی المپیک 2012 لندن را به دست می آوردند.

- رده‌بندی تیمی مسابقات در پایان روز دوم:


1- روسیه 28 امتیاز


2- قزاقستان 23 امتیاز


3- ایران 22 امتیاز


4- آمریکا 22 امتیاز


5- گرجستان 18 امتیاز


6- ژاپن 14 امتیاز


7- آذربایجان 13 امتیاز


8- بلغارستان، پورتوریکو، ترکیه، اوکراین، بلاروس 9 امتیاز

مهدی تقوی، صادق گودرزی و فردین معصومی کشتی‌گیران اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم یکشنبه در روز پایانی این مسابقات به میدان می‌روند.

 

کد خبر 145877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز