همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه برنامه‌ای برای تک‌جنسیتی شدن کتاب‌های درسی ندارد، گفت: هیچگونه برنامه‌ای نیز مبنی بر حذف اشعار فارسی از متون درسی نداریم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی 91 ـ 90 انتقال مدارس به شیفت صبح را یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش حذف مدارس دونوبته و اجرای عدالت آموزشی است امسال تمام تلاش خود را با ساماندهی فضاهای آموزشی و همچنین نیروی انسانی برای انتقال دانش‌آموزان به نوبت صبح به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در شهر تهران از 413 مدرسه‌ای که به صورت دونوبته فعالیت آموزشی داشتند تاکنون 210 مدرسه با همین ساماندهی به نوبت صبح منتقل شدند.

حاجی‌بابایی همچنین با اشاره به طرح تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس نیز گفت: تاکنون هر نظرسنجی که صورت گرفته با موافقت بالای 80 درصدی این طرح مواجه بوده و بر اساس نظرسنجی یک استاد دانشگاه 78 درصد با این طرح موافق بودند.

وی گفت: در نظرسنجی دیگری که از طریق صدا و سیما انجام شد همین آمار موافقت با طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه ثبت شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صد سال گذشته هیچ قانونی در کشور پیدا نمی‌کنیم که گفته باشد مدرسه باید در شش روز دایر باشد، بنابراین می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و بدون کاهش ساعت درسی شش روز هفته را به پنج روز کاهش داد.

وی یادآور شد: دانش‌آموز، معلم و اولیاء ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند از این رو برای ارتقاء سطح سواد دانش‌آموزان باید شرایطی برای معلمان و ارتقای آنها فراهم شود، از سوی دیگر حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر و گذراندن وقت بیشتر باهم، یکی از پایه‌ای‌ترین ارکان تربیتی است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها علاوه بر اینکه معلمان ابتدایی یک روز فرصت دارند تا آموخته‌های خود را ارتقا بخشند همچنین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز فرصت بیشتری را برای بودن در کنار هم به دست می‌آورند.

وی با دفاع از شرایط تدریس معلمان ابتدایی خاطرنشان کرد: در کشور تنها معلمان ابتدایی هستند که از روز شنبه تا پنج‌شنبه به مدت شش روز تدریس می‌کنند این در حالی است که هیچ معلم و مدرسی تمام هفته به تدریس نمی‌گذراند.

و ی با اشاره به اینکه 30 درصد دانش آموزان در روستاها و 17 درصد نیز در تهران هستند و با توجه به اینکه بیشتر ادارات تهران در روزهای پنج شنبه تعطیل است ضمن دفاع مجدد از اجرای این طرح گفت: کسانی که شاغل بودن مادران را عنوان می کنند باید بدانند که 65 درصد زنان کشور خانه دار هستند.

حاجی بابایی که دربرنامه زنده حاشیه و متن شبکه 3 صحبت می کرد ،گفت: تعطیلی روز پنجشنبه در مدارس ابتدایی یک قانون است و از امسال در تمام مدارس مقطع ابتدایی کشور برگزار می شود اما در مقاطع راهنمایی و متوسطه اجرای این طرح در اختیار مدیران مدارس است.

کد خبر 146175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز