همشهری آنلاین: معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت درآمدی شهر تهران تا 24 شهریور امسال گفت: 86 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری و بالای 200 درصد درآمدهای غیر نقدی شهرداری محقق شده است.

شورای شهر چمران

   به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش پیرامون عملکرد سازمان هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران پرداخت و در مورد بودجه مصوب سال 90 اظهار کرد: بودجه کلان سال 90 شهرداری تهران به سمت بودجه های عمرانی پیش رفته و با توجه به طبقه بندی‌های صورت گرفته در بودجه سال 90، 43 برنامه ،263 طرح وهزار و 478 پروژه تقسیم شده است.

 وی ادامه داد: امسال بیشترین تخصیص بودجه به حوزه ترافیک و معاونت فنی وعمران مربوط می‌شود.

 هاشمی در مورد وضعیت درآمدی شهر تهران تا 24 شهریور امسال گفت: 86 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری وبالای 200 درصد درآمدهای غیر نقدی شهرداری محقق شده است و 2 هزار 300 میلیارد تومان تا این تاریخ باید وصولی داشته باشیم.

 به گفته این مقام مسئول، تاکنون 125درصد از بودجه سال 90 محقق شده است و ما در مجموع 25 در صد رشد را در این زمینه شاهد بوده‌ایم و در سازمان برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران 37 پروژه هم اکنون در مناطق 22گانه شهر در حال اجراست و از لحاظ سطح کاربری منطقه 5 بیشترین گستردگی اجرای پروژه‌ها رادارند.

 معاون شهردار تهران در مورد وضعیت مطلوب تبصره 2 بودجه سال 90 نسبت به شهرداری های کشور گفت: 98 در صد مبادله موافقت نامه‌ها صورت گرفته و دستورالعمل شهرداری تهران در این خصوص به موقع با 43 بند ابلاغ شده است.

 وی در ادامه در خصوص تبصره 32 بودجه سال 90 اظهار کرد: اطلاعات تمام پروژه‌های مناطق بررسی شده و به سازمان سرمایه گذاری ارائه شده است و با تعهدات حقوقی شهرداران مناطق هماهنگ شده تا مناطق در بحث پروژه های مشارکتی با هماهنگی با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری اقدامات لازم را اجرا کنند.

 مناف هاشمی افزود: پروژهای عمرانی بزرگی درمناطق 5،6و7 در حال اجراست و به طور کلی 70 پروژه در سطح مناطق 22 گانه شناسایی شده است.

 در همین زمینه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: البته پروژه الماس کریم خان مدتی است که متوقف شده است.

 در ادامه معاون شهردار تهران با اشاره به تبصره 50 بودجه سال 90 گفت: در بحث اساسنامه بودجه شرکت شهربان، سازمان نوسازی و سازمان عمران مناطق تعیین تکالیف تا کنون صورت نگرفته است و ما از شورا می‌خواهیم تا تصویب بودجه شرکت شهربان و این دو سازمان، بودجه پنج دوازدهم و شش دوازدهم اعمال شود.

 وی در ادامه از صرفه جویی 13 درصدی گاز و 30 درصدی آب در سال جاری خبر داد و گفت: هزینه برق شهرداری به دلیل اتوماسیون بودن سیستم شهرداری و افزایش ساعات کاری 12 درصد افزایش یافته است.

 مناف هاشمی در ادامه در خصوص تبصره 12 بودجه سال 90 و بحث لحاظ شدن بودجه نشریات ضمیمه همشهری و داشتن مجوز آنها اظهار کرد: لایحه‌ای در این خصوص آماده شده که پس از جمع بندی‌های لازم با کمسییون فرهنگی به تصویب می‌رسد.

 رئیس شورای شهر گفت: یک یا دو نشریه ضمیمه همشهری مجوز داشته و برای مابقی باید تصمیم گیری لازم ا تخاذ شود.

 رسول خادم، عضو شورای شهر در این مورد اظهار کرد: گزارش نشریات و روزنامه‌های همشهری به کمیسیون فرهنگی ارائه شده و قرار است و برای مجوزدار شدن این نشریات باید پیشنهادات معاونت اجتماعی فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری تهران به صورت لایحه ارائه شود تا تصمیم گیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود.

 در ادامه جلسه مرتضی طلایی، اظهار کرد: روزنامه همشهری 18 ضمیمه داشته که 15 نشریه آن دارای مجوز بوده و برای سایر نشریات نیز به زودی تصمیم گیری لازم انجام می‌شود.

 در ادامه سید مناف هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران از ابتدای امسال تا کنون 40 میلیارد تومان از محل سوخت بنزین وصولی داشته گفت: در مورد گذرنامه نیز یک میلیارد وصولی داشته‌ایم.

 وی عنوان کرد: ما در بحث هدفمندی یارانه‌ها هیچ وصولی از ابتدای سال نداشتیم این در حالی است که وزارت دارایی 200 میلیارد تومان به وازرت کشور پرداخت کرده است و در بحث جرایم نیز 60 درصد جرایم باید در محدوده شهرها به شهرداری‌ها ارائه شود که در این رابطه تاکنون 20 مکاتبه صورت گرفته و نتیجه‌ای نداشته است.

کد خبر 146191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز