گروه اجتماعی: براساس مصوبه دولت، حقوق کارکنان آموزش و پرورش از سال آینده توسط وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش ‌و پرورش با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر پرداخت احکام حقوقی توسط وزارت اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش دیگر کسری و افزوده بر بودجه مصوب نخواهد داشت.

محمدرضا محدث خراسانی با تاکید بر این که 95 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت به کارکنان این وزارتخانه می‌شود اظهار کرد: تنها 5 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش اختصاص به کیفیت بخشی نظام آموزش و پرورش دارد.

وی با اشاره به مصوبه جدید دولت افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان همه دستگاه‌های دولتی بر اساس آنچه در احکام، یعنی حکم حقوقی وجود دارد، توسط وزارت اقتصاد و دارایی انجام خواهد شد.

محدث خاطر نشان کرد:یکی از معدود دستگاه‌هایی که از این موضوع استقبال کرد وزارت آموزش و پرورش بود. زیرا با اجرایی شدن مصوبه دولت و تصمیم صحیح مجلس بسیاری از مشکلات چند ساله، حل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش ‌و پرورش گفت: این در حالی است که سابق بر این معمولا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مبلغی را به طور علی‌الحساب در اختیار قرار می‌داد و در نهایت دستگاهی چون آموزش و پرورش آخر سال با یک یا دو ماه کسری حقوق مواجه می‌شد؛ که امسال نیز حدود یک هزار میلیارد تومان از این محل کسری بودجه دارد.

وی این اقدام دولت را حرکت عادلانه‌ای خواند و تاکید کرد: از این طریق، مزایای خارج از حکم،‌ تحت عنوان اجتناب ‌پذیرها که در ماده 40 قانون تلفیق بودجه و ماده 41 قانون استخدام کشوری آمده است، با رفع مشکل پرداخت حقوق نیز در آموزش و پرورش محقق خواهد شد.
محدث خراسانی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و 100 هزار نیروی رسمی، 53 هزار نیروی حق‌التدریس و بیش از 100 هزار نیروی قرار دادی در وزارت آموزش ‌و پرورش شاغل اند. با این وجود، کارکنان حق‌التدریسی هنوز حکمی‌دریافت نکرده‌اند و به علت کمبود نیرو سالهاست که در خدمت آموزش‌ و پرورش هستند.

وی خاطر نشان کرد: البته بخشی از این تعداد، یعنی حدود 40 هزار نفر، در سال 83 استخدام شدند؛ اما تعدادی از آنها هم، در فصل اول، حق‌التدریس دریافت می‌کنند و حکم ندارند، لذا این نگرانی آموزش و پرورش به دولت اعلام شده است که امیدواریم حل شود.

به گفته وی بودجه پیشنهادی وزارت آموزش ‌و پرورش در سال 86 با توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، 8 هزار میلیارد تومان است که دولت پیشنهاد بودجه را به طور جمعی در اختیار استانها گذاشته که رقم آن 8 هزار و 900 میلیارد تومان بوده و بودجه آموزش و پرورش نیز در آن دیده شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه بودجه اجتناب‌ناپذیرها نیز که تحت عنوان کمکهای دولت است، عادلانه بین دستگاه‌ها توزیع شود، بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

محدث خراسانی تاکید کرد: اگر 5 درصد بودجه آموزش ‌و پرورش که صرف کیفیت‌بخشی این دستگاه می‌شود نیز بدرستی از سوی مجلس دیده شود، قطعا برنامه‌های وسیع و مؤثرتری در حوزه کیفیت‌بخشی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 14657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز