همشهری آنلاین: معاون دانشجویی وزارت علوم از مستندسازی مدارک دانشگاهی دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج خبر داد و گفت: در صورتی که به بررسی اعتبار مدارک دانش‌آموختگان اعم از مسئولان کشوری نیاز باشد، می‌توان اعتبار مدرک را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ملاباشی  در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر به تشریح برخی جزئیات مستندسازی مدارک دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور پرداخت و گفت: اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم مدارک دریافتی از دانش آموختگان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور از 50 سال گذشته تا کنون را با اجرای یک طرح جدید مستندسازی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر با این مستندسازی مدارک تمام دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور از سال 1340 تا کنون مستندسازی شده‌اند.

معاون دانشجویی وزارت علوم با بیان اینکه طرح جدید مستندسازی اعتبار مدارک دانش آموختگان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور دو هفته قبل به اتمام رسید، گفت: در صورتی که به بررسی اعتبار هر کدام از مدارک دانش‌آموختگان اعم از مسئولان کشوری و سایر اقشار جامعه که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کرده باشند، نیاز باشد، به وسیله این طرح جدید مستندسازی می‌توان اعتبار مدرک را به راحتی اعلام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بررسی اعتبار مدارک دانش آموختگان داخل نیز طی طرحی در دست اجرا است، اضافه کرد: این اقدام همچنین برای تمام دانش‌آموختگان کشور که در دانشگاه‌های داخل از جمله آزاد ، غیرانتفاعی، پیام نور ، علمی کاربردی و سایر دانشگاه‌ها دانش‌آموخته شده‌اند، نیز کاربرد دارد و ما می توانیم اعتبار مدارک دانش آموختگان داخل را حتی در زمان‌های بسیار گذشته ارزیابی کنیم.

معاون دانشجوی وزارت علوم با اشاره به اعتبار سنجی دانشگا‌ه‌های خارج از کشور خاطرنشان کرد: اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارج از کشور طبق قانون مجلس به وزارت علوم واگذار شده که هر سال در حال تجدید نظر است و نتایج سال 90 هم به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 146815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز