چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: چوپان دروغگو وقتی برای فروش سکه‌ها و عتیقه‌های تقلبی به محل قرار رفته بود در دام پلیس گرفتار شد. صبح 30 شهریور ماه، ماموران گشت موتورسوار پلیس آگاهی تهران در حوالی ترمینال جنوب به 4 سرنشین یک خودروی پژو 405 نقره‌ای مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

متهم

بعد از توقف خودرو، ماموران قصد بازرسی داخل آن را داشتند اما راننده که حسابی دستپاچه شده بود با آنها درگیر شد و در همین هنگام 3 سرنشین دیگر خودرو با سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده فرار کردند.
با دستگیری راننده و کشف یک مجسمه کوچک طلایی رنگ به همراه 1800 سکه قدیمی از داخل خودرو، وی به اداره آگاهی انتقال یافت اما در بازجویی‌های اولیه وانمود کرد بی‌گناه است. او گفت که شغلش مسافرکشی است و از وجود مجسمه طلایی و سکه‌ها در داخل ماشینش بی‌خبر بوده است. 3 مردی هم که از داخل ماشینش فرار کردند مسافرانی بودند که او از یکی از شهرستان‌های اطراف به پایتخت منتقل کرده و سکه‌ها و مجسمه طلایی متعلق به آنهاست.

اظهارات مرد جوان اما خیلی زود رنگ باخت و ماموران در بررسی سوابق او متوجه شدند که وی پیش از این نیز به اتهام فروش سکه‌های تقلبی و کلاهبرداری دستگیر شده و به زندان رفته است.
با افشای این حقیقت، سعید چاره‌ای جز اقرار ندید و مدعی شد که مجسمه طلایی و همه سکه‌ها تقلبی هستند و او و 3 همدستش با ترفندی خاص دست به فروش آنها می‌زدند. او گفت: ما با ارسال پیامک به شماره‌هایی که آنها را تصادفی شماره‌گیری می‌کردیم، خودمان را چوپان معرفی کرده و مدعی می‌شدیم که هنگام چرای گوسفندان در صحرا و بیابان مقدار زیادی سکه طلا و مجسمه‌های عتیقه پیدا کرده‌ایم و قصد فروش آنها را داریم. او ادامه داد: چون قیمت پایینی برای فروش گنج قلابی به مشتریان پیشنهاد می‌کردیم، آنها تصور می‌کردند که با خرید این گنج، می‌توانند به سود هنگفتی برسند، بنابراین به خیال اینکه شانس بزرگی در زندگی نصیبشان شده با شماره موبایل ما تماس می‌گرفتند و بر سر قرار در حاشیه شهر می‌آمدند. ما هم ابتدا 2 سکه طلای واقعی به آنها می‌دادیم تا با مراجعه به طلافروشی از واقعی بودن سکه‌ها مطمئن شوند و وقتی اعتماد آنها را جلب می‌کردیم، پول هایشان را می‌گرفتیم و در عوض یک کیسه سکه تقلبی بی‌ارزش و عتیقه‌های قلابی به آنها می‌فروختیم و فرار می‌کردیم. در برخی از موارد نیز وقتی می‌دیدیم، طعمه هایمان به ما مشکوک شده اند، با تهدید چاقو و قمه پول هایشان را سرقت می‌کردیم. چند ساعت قبل هم برای ملاقات با یکی از مشتریان به محل قرار آمده بودیم که پلیس سر رسید و من دستگیر شدم.

سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: در این پرونده تعدادی از مالباخته‌ها شناسایی شده‌اند و در حال حاضر تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره چهاردهم برای دستگیری متهمان فراری پرونده ادامه دارد. وی از کسانی که با این شگرد هدف سرقت یا کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی متهمان و شکایت از آنها به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 146978
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز