آیت الله "اکبر هاشمی رفسنجانی"رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،گفت: مردم ایران در روز ‪ ۲۲‬بهمن با حضور خود در راهپیمایی، از حق هسته‌ای و استقلال خود دفاع خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزود: مردم ایران در این روز با راهپیمایی گسترده خود، نخواهند گذاشت دشمنان در صفوف امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

وی ،بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران از انرژی صلح‌آمیزهسته‌ای را بهانه‌ای برای اجماع علیه‌ایران دانست و گفت: باید با تدبیر توام باشجاعت این اجماع را بشکنیم و توطئه آمریکا علیه کشورمان را خنثی کنیم.

هاشمی رفسنجانی تفرقه و جدایی امت اسلامی را از توطئه‌های اساسی غرب علیه کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز آمریکا در صدر برنامه خود اختلاف بین شیعه و سنی و اقوام و ادیان گوناگون در منطقه را قرار داده و به شدت روی این مساله کار می‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آمریکا مسایل عراق و موضوعاتی که منجر به اختلاف شیعه و سنی می‌شود را محور فعالیت‌های خود قرار داده‌است.
وی باتاکید بر اینکه هدف دشمن برای ما بسیار روشن است، خاطرنشان کرد: در این شرایط و با دیدن برنامه‌های شوم و شیطانی غرب به ویژه آمریکا باید مراقب باشیم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که همه متحد شدند، گفت: روزی در ایران همه نیروها در یک نقطه مشترک متمرکز شدند و این باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از معجزات قرآن را نیز در طرح بحث‌ها و تجربه‌های تاریخی عنوان کرد و اظهارداشت: به فرمایش قرآن اگر دچار تفرقه شدید، ابهت شما می‌شکند و شخصیت اجتماعی شما نیز مورد لطمه قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: با تجربه‌های تاریخی و دینی که داریم، نباید آلت دست آمریکایی‌ها قرار بگیریم و اختلاف بین مذاهب و اقوام چیزی است که دشمنان ما می‌خواهند.

هاشمی رفسنجانی اتحاد در کشور، منطقه و اتحاد علما و دولت‌های اسلامی را عامل‌اصلی خنثی کردن فضایی دانست که آمریکا در منطقه به وجود آورده است.

وی منشا حرکت انقلاب اسلامی و قیام امام حسین (ع) در عاشورا را مشترک دانست و گفت: قیام عاشورا و انقلاب اسلامی تا حدی با هم اشتراک دارند که نمی توان به راحتی آنها را جدا از یکدیگر بررسی کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امر به معروف و نهی از منکر را محور هر دو حرکت قیام عاشورا و انقلاب اسلامی دانست و گفت: صریح‌ترین حرف امام حسین (ع) در توجیه آمدن به کربلا این بود که می‌خواستند با ظلم و جور مبارزه کنند که استدلال امام راحل هم وقتی با حکومت شاه پنجه در پنجه بود، همین بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به درستی حکومت یزید را هدف گرفت و بنی امیه را شکست تا راه اسلام هموار شود، امام خمینی(ره) نیز در انقلاب اسلامی فرمودند تا دربار حاکم است بقیه زحمات برای اصلاح جامعه هدر می‌رود.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: از مشترکات انقلاب اسلامی و انقلاب عاشورا می توان کتاب بزرگی نوشت زیرا پیروزی نهضت امام خمینی(ره) در پرتو پیروزی امام حسین (ع) بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امت امام تا پای جان پای او ایستادند به این دلیل بود که امام با زبان روز حرف امام حسین (ع) را تبیین کردند و اگر انقلاب اسلامی بر مبنای عاشورا طراحی نمی‌شد تا این حد نیروهای مخلص به میدان نمی‌آمدند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه امر به معروف را از اصول اصلی مدیریت جامعه اسلامی دانست که با قیام امام شکل عملی به خود گرفت.

وی با اشاره به تکیه حضرت امام خمینی(ره) به وحدت و تمرکز و پرهیز از تفرقه بین روحانیت، گفت: با همین وحدت روحانیت اکثریت مردم در پشت آنها قرار گرفتند و هر وقت احساس می‌شد وحدت روحانیت متزلزل شده است احساس سستی و افتراق در جامعه حاصل می‌شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اگر در مسایل اساسی با هم باشیم کار به طور اساسی انجام می‌شود، گفت: ما با اتحاد پیروز شدیم و شاه موفق نشد هدف خود یعنی تفرقه بین علما را عملی کند.

کد خبر 14707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز