گروه شهری: شهردار تهران از آتش‌نشانان خواست با نیت‌ الهی جان خود را برای انجام مسئولیت به خطر بیندازند و تلاش کنند که فقط برای خدا به خلق خدا خدمت کنند و افزود:

قالیباف

شرف ما در گرو خدمت به مردم است، امروز مجاهدان واقعی کسانی هستند که به مردم جامعه خدمت می‌کنند.دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم روز آتش‌نشان و ایمنی که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برپا شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هرآنچه انسان بخواهد اعم از عزت، مسئولیت، قدرت و ارتقای رتبه را باید فقط از خدا بخواهد و باید باور کنیم که عزت و ذلت فقط به‌دست خداوند است.

وی مهم‌ترین ویژگی‌ فرهنگ بسیج در دوران دفاع مقدس را فکرکردن به همه چیز به جز خود دانست و توضیح داد‌:‌ در آن دوران بسیجیان تنها‌خواسته‌‌شان این بود که به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنند و امروز مشاهده می‌کنیم که بر‌آیند انقلاب حاکی از دستیابی به بسیاری از اهداف و آرمان‌های‌‌مان است.

قالیباف تاکید کرد: از آنجا که آتش‌نشانان همواره در معرض خطر و آماده‌ جان باختن هستند، اگر درک درستی از اخلاص و خدمت صادقانه و سنت‌های الهی داشته باشند قطعا این حرفه برای آنان یک فرصت و امتیاز ویژه محسوب می‌شود. وی افزود: شرف ما در گرو خدمت به مردم است، امروز مجاهدان واقعی کسانی هستند که به این جامعه خدمت می‌کنند تا کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برسانند. قالیباف اضافه کرد:

شما آتش‌نشانان اگر خالصانه و برای خدا جان افراد را نجات ‌دهید، قطع مسلم در راه خداوند گام برداشته‌اید و اگر جان خود را نیز از دست بدهید، در واقع شهید شده‌اید، و این موضوع را مبنای زندگی شخصی، حقیقی و حقوقی‌تان قرار دهید. براساس این گزارش، در مراسم ویژه روز آ‌تش‌نشان از جمعی از خانواده‌های شهدای ‌آتش‌نشان، جانبازان این سازمان و آتش‌نشانان نمونه و نجات‌گران شجاع سازمان ایمنی و ‌آ‌تش‌نشانی شهر تهران با اهدای لوح و مدال شجاعت توسط دکتر قالیباف تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 147082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز