ناصر امانی* در هفته نیروی انتظامی هستیم. به همه دلاورمردان گمنام این نیرو، از سربازان تا سرداران خسته نباشید گفته و به آنان صمیمانه تبریک می‌گوییم.

تردیدی نیست که مهم‌ترین وظیفه یک نظام سیاسی برقراری امنیت و آرامش در کشور است زیرا امنیت بستر همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و مهم‌ترین سازمان مسئول در برقراری امنیت در پهنه جغرافیای کشور ایران نیروی انتظامی است.سؤال اینجاست که مهم‌ترین عامل در ناجا جهت ایفای این نقش و مسئولیت چیست؟ ابزار و امکانات؟

سلاح‌های پیشرفته؟ خودروهای مدرن و مجهز؟ بودجه و اعتبارات؟ یا ...؟ هرکس ممکن است متناسب با شناخت و آشنایی با موضوع، پاسخی به این پرسش داشته باشد و یکی از گزینه‌های مذکور را انتخاب کند اما قطعا این گزینه‌ها مهم‌ترین عامل موفقیت ناجا نبوده و نخواهند بود؛ هرچند به‌جای خود تاثیرگذار بوده و از لوازم توفیق این سازمان محسوب می‌شوند. مهم‌ترین عامل در این سازمان خدمتگزار «نیروی انسانی کارآمد و متعهد» است که در مأموریت‌های متعدد و متنوع ناجا نقش اصلی و مستقیم را برعهده دارد. کدام مأموریت این نیرو را سراغ دارید که در آن سربازان، درجه‌داران و افسران در متن آن حضور نداشته و تمام‌کننده آن نباشند؟ امید است مسئولان محترم کشور خصوصا قوه مجریه و وزارت کشور، به این مهم در این هفته مبارک توجه بیشتر کرده و در جهت ارتقای سطح منزلت اجتماعی و اقتصادی کارکنان زحمتکش و گمنام این نیرو گام‌های بلندی بردارند.مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، مصداق این شعر را کارکنان ناجا اعلام فرموده‌اند که خدا را برآن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است

*معاون سابق نیروی انسانی ناجا

کد خبر 148083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز