احد علوی: من از حرف‌های جباری ناراحت نمی‌شوم، چون خصوصیات اخلاقی‌اش این‌گونه است. اعتقاداتی دارد که آن‌ها را بیان می‌کند. معتقدم باید به شخصیت افراد احترام گذاشت. دیکتاتور که نیستم با همه ...

در پس ظاهر آرام‌اش، اضطرابی نهفته است که نمی‌خواهد از آن حرفی بزند. حالا که وارد دومین سال حضورش در استقلال شده، به اعتماد به نفس بالایی دست یافته است.

کسی که زیاد روی موفق بودنش حساب نمی‌شد‌، اکنون معروف‌ شده به «پرویز دوبله، سوبله!» خودش می‌گوید هر کس جای او بود و سه‌داربی پشت‌سر هم می‌برد، کلی از رانت‌‌های اقتصادی و رسانه‌ای سوءاستفاده می‌کرد، اما دریغ از یک ریال پاداش و تشکر.

پرویز مظلومی به اتفاق محمدسررشته‌داری، مسئول روابط‌ عمومی باشگاه استقلال به دفتر تماشاگر آمدند تا درد‌دل‌های پرویز خان گفته شود، تا بگوید اگر شرایط این‌گونه پیش برود، از استقلال جدا خواهد شد.

  • روزی که به بوشهری‌‌ها به خاطر استقلال جواب رد دادید، فکر می‌کردید موفق شوید؟

بله. من از خودم شناخت داشتم و می‌‌دانستم می‌توانم در استقلال موفق باشم. من در تیم‌‌های دیگر هم خوب کار کرده بودم و صنعت نفت آبادان را پس از سال‌‌ها به لیگ برتر آوردم.

قبل از آن‌که به استقلال بیایم در جریان تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه بودم و با من صحبت شده بود، ولی چون مطمئن نبودم به پیشنهاد بوشهر پاسخ دادم اما شرط کردم که اگر استقلال جور شد، به این تیم خواهم رفت.

این در شرایطی بود که استقلالی‌ها هم با من صحبت کردند دست نگه دارم اما چون وضعیت معلوم نبود، نمی‌‌توانستم بدون تیم بمانم و به همین خاطر با شاهین بوشهر وارد مذاکره شدم.

  • برای حضور در استقلال لابی نکردید؟

نه، چون وضعیت باشگاه معلوم نبود. من سال‌ها منتظر این لحظه بودم تا بتوانم به عنوان نفر اول خدمت کنم.

  • ولی شما بعدا گفتید که حضورم در استقلال ریسک بود.

بله، این حرف را زدم اما منظورم شرایط به‌هم ریخته استقلال بود و خیلی از دوستان گفتند چرا در این شرایط قبول کردی. بازیکنان داشتند از تیم می‌رفتند و 14بازیکن استقلال بدون قرارداد بودند و همه می‌گفتند به این تیم نرو. منظورم از ریسک، شرایط استقلال بود، نه این‌که من بخواهم منت سر استقلال و هواداران بگذارم.

هیچ‌کس نبود،‌من شدم سرمربی استقلال

  • و اگر موفق نمی‌شدید؟

برای همین می‌گویم ریسک بود. خیلی از مربیان در شرایط مناسب در استقلال موفق نبودند و می‌دانم اگر موفق نمی‌شدم تا سال‌های سال دیگر اسمی از من برده نمی‌شد. من به استخاره خیلی اعتقاد دارم و سه‌بار استخاره کردم که هر سه بار عالی آمد. واقعا می‌گویم، خداوند در این مدت خیلی به من لطف کرد و بازی‌هایی که باید می‌باختیم را بردیم و این تنها لطف آن بالایی بود. از روزی که آمدم استقلال احساس می‌کنم خدا مرا تنها نگذاشته است.

  • البته در آن شرایط بقیه گزینه‌ها هم قبول نکردند سرمربی استقلال بشوند و به‌نوعی می‌‌توان گفت شما را از سر ناچاری آوردند.

این هم از شانس من بود که بقیه نیامدند. چند سالی بحث حضور من در استقلال مطرح بود اما هر بار بنا به شرایط استقلال، به افراد دیگری می‌رسید و حالا هم خدا کمک کرد و زمانی که دیگران سرمربیگری را قبول نکردند و میدان را برای من خالی گذاشتند، من هم این ریسک را کرده و این مسئولیت را پذیرفتم.

  • روزی که با آن شرایط به استقلال آمدید، فکر می‌کردید موفق شوید؟

باید بگویم در این راه آدم‌های بزرگی به من کمک کردند. از پورحیدری و محصص تا مرحوم ناصر حجازی. راستش را بخواهید اصلا فکر نمی‌کردم با آن شرایط بتوانم موفق شوم و برای همین روزی که می‌خواستم قرارداد ببندم شرط قرارداد دوساله را گذاشتم، چون می‌دانستم اگر سال اول را رد کنیم، سال دوم فرصت کافی برای برنامه‌ریزی داریم.

  • و همان زمان هم خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که مظلومی تا پایان فصل دوام بیاورد.

بله، همین‌طور بود. خیلی‌ها می‌گفتند من نمی‌توانم موفق باشم اما دیدند که امسال همه ستاره‌ها را جمع کردیم و با این مشکلات مالی باز‌هم خیلی از بازیکنان پیشنهادات چند‌برابری سایر تیم‌ها را رد کردند و به خاطر من نه، اما به خاطر استقلال آمدند.

بازیکنی بود که 50درصد قراردادش را همان اول می‌گرفت و سه‌برابر پیشنهاد استقلال پول دریافت می‌کرد، اما با صحبت‌های من حاضر شد به استقلال بیاید.

متاسفانه فتح‌ا...زاده به مصاحبه خیلی علاقه دارد

  • شما گفتید شرط دوساله گذاشتید، مگر باشگاه می‌خواست یک‌ساله با شما قرارداد ببندد؟

فتح‌ا...زاده هم مثل من به قرارداد دوساله اعتقاد داشت، اما شرط و شروطی برای سال دوم گذاشت که من قبول نکردم.

  • چه شرط ‌هایی که شما قبول نکردید؟

حالا بماند. شرط‌هایی مثل امتیاز و رده‌بندی که من قبول نکردم، هرچند در پایان فصل پیش آن شر‌ط‌ها اجرا شد، اما چون هنوز وارد کار نشده بودیم، منطقی نبود آن شرایط را قبول کنم.

  • اصولا کار کردن با مدیر رسانه‌ای چون فتح‌ا...زاده چگونه است؟

دکتر مدیر کاربلدی است. من 8ماه است که از باشگاه پولی نگرفته‌ام و هر بار که پیش فتح‌ا...زاده می‌روم تا برای پول صحبت کنم، طوری رفتار می‌کند که آدم شرمنده می‌شود و زمانی که از دفتر باشگاه بیرون می‌آیم، دلم می‌خواهد هرچی پول دارم بگذارم و بیرون بیایم! اگر روزی هم از استقلال بروم باز‌هم نظرم در مورد فتح‌ا...زاده تغییر نمی‌کند، چون سال‌هاست برای این تیم زحمت می‌کشد.

  • قبول دارید هیچ مدیری در فوتبال دنیا این همه مصاحبه نمی‌‌کند؟

بله، متاسفانه این ضعف وی است که به مصاحبه علاقه دارد.

  • اما وی اظهارنظرهایی مثل این‌که «ما با این همه ستاره بدون مربی هم قهرمان می‌شویم» یا این‌که «پول خرج می‌کنم و مدیر هستم، باید داخل رختکن هم بیایم» در مصاحبه‌هایش داشته، در صورتی که هیچ مدیری در فوتبال این‌گونه رفتار نمی‌کند.

فتح‌ا...زاده شوخ‌طبع است و این حرف‌ها را من‌باب شوخی می‌گوید. هرچند قبول دارم در دنیا چنین رفتاری باب نیست، اما وجودش برای استقلال لازم است. فتح‌ا...زاده با صحبت‌هایش به استقلال روحیه می‌دهد و من از وی می‌خواهم در بعضی مواقع کنار تیم باشد.

شب قبل از بازی سایپا چند‌تن از بازیکنان ناراحت بودند و جو تیم درست نبود و با این‌که مریض بود بنا به درخواست ما به هتل آمد و با بازیکنان صحبت کرد. البته این را هم بگویم وجدانا در مسائل فنی دخالت ندارد و حتی ارنج تیم را هم زمانی که بازی شروع می‌شود، می‌فهمد.

  • ولی خیلی‌ها می‌گویند چون شما استقلال کامل ندارید جواب مصاحبه‌های فتح‌ا...زاده را نمی‌دهید.

اگر قرار باشد دائما در رسانه‌ها جواب بدهم تمرکزم از بین می‌رود و کارم می‌شود جواب دادن نه تمرین دادن. البته خیلی از دوستان می‌گویند چرا جواب نمی‌دهی، ولی من نمی‌خواهم خودم را درگیر رسانه‌ها کنم. حتی بعضی وقت‌ها که جواب می‌دهم شب که تنها می‌شوم‌، افسوس می‌خورم چرا جواب دادم.

خسرو تحت فشار دیگران علیه من مصاحبه کرد

  • اصولا اهل جواب دادن نیستید و همین موضوع باعث می‌شود به نوعی استقلال کاری شما زیر سوال برود.

بله، شاید از بیرون که به ماجرا نگاه کنید چنین تلقی داشته باشید، ولی من کلا آدم آرامی هستم و اهل مشورت، اما اگر احساس کنم به من توهین شده در‌‌حالی‌که آرام به نظر می‌رسم می‌بینید در یک‌لحظه به سیم آخر زدم که خدا کند این اتفاق نیفتد.

  • شاید همین آرامش شما باعث شده خیلی از بازیکنان مثل روانخواه علیه شما مصاحبه کنند...

آن‌‌ها که رفته‌اند، طبیعی است علیه من مصاحبه کنند. در شرایطی صلاح این بود این بازیکنان بروند، چون به ایده‌های تاکتیکی من نمی‌خوردند. امسال هم چون فرصت داشتم با تفکر بیشتر بازیکنان را انتخاب کردم.

با این‌که به من گفتند بازیکنانی مثل روانخواه و یا طالب‌لو قدیمی هستند و علیه‌ات می‌شوند و خلاصه رفتن آن‌‌ها بازتاب منفی دارد، ولی من با این‌که می‌دانستم مصاحبه می‌کنند، کار خودم را کردم. اگر قرار باشد به مصاحبه بازیکن توجه کنم که نمی‌توانستم کار کنم.

  • ولی خسرو حیدری هم قبل از حضور در استقلال گفته بود با شما کار نمی‌کند و در تیم ملی «ب» با هم مشکل داشتید.

در مورد خسرو آن مسائلی که عنوان می‌شد، نبود و با آمدنش به استقلال حرف‌هایش را باطل کرد. من حتی در مورد روانخواه هم معتقدم تحت فشار آن حرف‌ها را زده است.

  • خسرو حیدری تحت فشار نبود که آن مصاحبه را علیه شما انجام داد.

من و خسرو با هم قبل از این‌که به استقلال بیاید صحبت کردیم. بماند چه حرف‌هایی میان ما ردوبدل شد و تنها به این موضوع بسنده می‌کنم که خسرو گفت چه آدم‌هایی باعث شدند فصل پیش از استقلال برود تا مرا مقصر جلوه داده و مقابل هواداران قرار دهند. همان آدم‌ها او را تحت‌فشار گذاشته بودند تا علیه من صحبت کند.

  • پس خواست شما بود تا حیدری جذب شود، نه انتخاب فتح‌ا...زاده؟

با اولین کسی که تماس گرفتم تا پیراهن استقلال را در این فصل بر تن کند، خسرو حیدری بود و شخصا از او خواستم تا به استقلال بیاید. در تیم‌ملی «ب» هم شرایط به گونه‌ای بود که دیگر بازیکنان نسبت به خسرو ارجح بودند و مثل الان در اوج نبود. ما در همان تیم علی حمودی را هم خط زدیم، اما مشکلی نبود و می‌بینید که امسال در استقلال شاگرد من است.

  • یکی از بحث‌هایی که در مورد استقلال کاری شما مطرح می‌شود مربوط به جباری است. شما می‌گویید با بازیکنان خاطی برخورد می‌کنید، ولی شب بازی جباری را به اردو برمی‌گردانید و به او بازی هم می‌دهید. این درحالی است که جباری دوباره علیه شما مصاحبه می‌کند.

من از حرف‌های جباری ناراحت نمی‌شوم، چون خصوصیات اخلاقی‌اش این‌گونه است. اعتقاداتی دارد که آن‌ها را بیان می‌کند. معتقدم باید به شخصیت افراد احترام گذاشت. یک‌بار داشت به تیم لطمه می‌زد، دوماه کنار تیم نبود. اما از یک حرف جباری ناراحت شدم.

  • از کدام حرفش ناراحت شدید؟

ببینید، روز داربی فصل پیش گفتند جباری را برگردان، اما این کار را نکردم. این‌که فردوسی‌پور در برنامه‌90 سه بار گفت من به جباری زنگ زدم تا برای جام باشگاه‌های آسیا برگردد در صورتی که من اصلا به مجتبی زنگ نزدم و از این‌که او به عادل واقعیت را نگفت، ناراحت شدم.

او که واقع‌‌گراست و همیشه از حقیقت صحبت می‌کند باید می‌گفت که خودش به من زنگ زد که اگر اجازه می‌‌دهم بیاید و به تیم کمک کند. حتی آن زمان به او گفتم باید صبر کند تا جواب بدهم و بعد از مشورت با کادرفنی قبول کردم کنار تیم بیاید و دقیقه70 فرستادمش داخل زمین.

  • گویا اصلا اهل برخورد صریح با بازیکنان نیستید؟

روحیات من به گونه‌‌ای است که سعی می‌کنم با بازیکنان تعامل داشته باشم و دنبال این نیستم برخورد انضباطی با بازیکنان را رسانه‌ای کنم. در داربی یکی از بازیکنان را از ابتدای بازی داخل ترکیب نگذاشتم و کسی نپرسید دلیل این کار چه بود، در صورتی که آن بازیکن را تنبیه کرده بودم.

  • شما به عنوان مشاور قلعه‌نویی به تیم‌ملی «ب» هم رفتید، ولی بعدا با هم دچار مشکل شدید.

ما الان هم با هم مشکلی نداریم، مشکل از رسانه‌هاست. من با همکارانم رابطه خوبی دارم. قلعه‌نویی زمانی که تیم‌ملی را گرفت بدون آن‌که به ما بگوید در تلویزیون من و پورحیدری را به عنوان مشاور معرفی کرد، درصورتی که من روحم از این ماجرا خبر نداشت و از طریق تلویزیون باخبر شدم.

وقتی هم به خودش گفتم که بهتر بود قبل از اعلام، نظر ما را می‌پرسیدی، گفت: چون می‌دانستم قبول می‌کنید اسامی شما را عنوان کردم. استقلالی هستید و به من کمک می‌کنید.

  • یعنی آن مصاحبه‌هایی که علیه هم انجام دادید را تکذیب می‌کنید؟

از قول من مصاحبه زیاد زدند. من فصل پیش در ترکیه بودم که آن مصاحبه‌ها در روزنامه‌ها چاپ شد. البته من به همه احترام می‌گذارم ولی اگر کسی توهین کند شک نکنید مقابلش می‌ایستم چون معتقدم شخصیت افراد نباید زیر سوال برود.

تشویق لیدرها برایم مهم نیست
  • هر کسی سرمربی استقلال شود، به نوعی سایه قلعه‌نویی بالای سرش است و این موضوع به روابط خاص این مربی با برخی از اطرافیان تیم برمی‌گردد.

امیر برای استقلال نتیجه گرفته و قهرمانی آورده و هواداران علاقه‌مند به او هستند و درمیان لیدرها هم طرفدار دارد. شاید به همین خاطر باشد.

  • ولی شما اطراف‌تان زیاد شلوغ نیست و با لیدرها مثل قلعه‌نویی روابط خاصی ایجاد نکرده‌اید. از این موضوع نگران نیستید؟

من با کانون هواداران تعامل دارم اما هرگز سعی نکرده‌ام روابط خاصی ایجاد کنم و حتی اگر مرا تشویق هم نکنند از لیدرها ناراحت نمی‌شوم. من آن‌قدر تشویق شده‌ام که دنبال این مسائل نباشم. وقتی در داربی سال64 گل زدم، برای من سرود ساختند. پس خیلی دنبال این مسائل نیستم.

  • اما خیلی‌ها از طریق همین اطرافیان، لیدرها و دوستان رسانه‌ای در استقلال نتیجه گرفته‌اند.

برای من همین کافی است که شما به عنوان خبرنگار می‌دانید من اهل این مسائل نیستم. هرگز به خاطر این‌که سرمربی استقلال شده‌ام، دور و برم را شلوغ نکرده‌ام یا از شرایطی که در استقلال داشته‌ام سوءاستفاده نکرده‌‌ام و دنبال این نبودم چون داربی را برده‌ام یا این‌که سرمربی استقلال هستم حواله بانکی بگیرم. در هر اداره‌ای که می‌روم دوستان لطف دارند حتی پرسپولیسی‌ها، ولی هیچ‌وقت دنبال سوءاستفاده از موقعیتی که داشته‌ام، نبودم.

  • فکر می‌کنید با این رویه بتوانید در فضای کنونی فوتبال ایران دوام بیاورید؟

من این رویه زندگی را دوست دارم و خوشحالم که مردم مرا این‌گونه می‌شناسند. هر کسی چند داربی را پشت‌سر هم می‌برد کلی از رانت‌های اقتصادی و رسانه‌ای برای بالا بردن خودش استفاده می‌کرد، اما ما داربی را بردیم و پاداش هم نگرفتیم.

قبلا به بازیکنان و کادرفنی به خاطر داربی پاداش می‌دادند؛ چه می‌بردند، چه می‌باختند. بعد از آن‌هم دوباره کلی پاداش می‌دادند اما ما هنوز 50درصد از فصل قبل و 30درصد از امسال طلبکاریم. به خدا هرکس جای من بود حداقل ناز می‌کرد تا پول خودش را بگیرد اما من به فتح‌ا...زاده می‌گویم اول پول بازیکنان را بدهید. باور کنید شرمنده کادرفنی هستم.

بعد از بازی با استرالیا فوتبال ما سیاسی شد

  • به نظر شما این رویه بی‌پولی تا کی ادامه دارد؟

از این تیمی که صدر جدول است هنوز یک ریال هم نگرفته‌ایم. من از این شرایط احساس خطر می‌کنم و باید هیات مدیره جدید پول بیاورند. آن‌ها از نظر سیاسی قوی‌تر هستند و باید کمک کنند، وگرنه به مشکل برمی‌خوریم.

  • فکر می‌کنید حضور این افراد سیاسی برای کمک باشد یا انتخابات مجلس؟

من فقط می‌دانم که وظیفه‌ام کار فنی است و کار هیات مدیره پول آوردن و مدیریت هم کارهای اجرایی را انجام دهد. اگر قرار باشد در کار هم دخالت کنیم، شک نکنید حضور افراد سیاسی مشکل‌ساز می‌شود.

  • به نظر شما چرا فوتبال این‌قدر سیاست‌زده شده است؟

دقیقا این‌طوری شده و به اعتقاد من ماجرا از دیدار با استرالیا شروع شد و سیاسیون وقتی دیدند مردم این‌گونه استقبال کردند به فوتبال علاقه‌مند شدند. شما نگاه کنید رویانیان در ستاد سوخت هفته‌ای چندبار مصاحبه‌اش چاپ می‌شد و حالا طی یک هفته چند مصاحبه انجام داده است.

ما ورزشی‌ها نمی‌‌توانیم حق‌مان را بگیریم و باید یک‌نفر به دولت وصل باشد تا پول وارد فوتبال شود. شما نگاه کنید صدا وسیما اگر حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها را بدهد دیگر حتی نیازی به حضور افراد سیاسی و دولتی در فوتبال نیست.

  • اداره کردن استقلال با این شرایط در کنار خصوصیات اخلاقی شما شاید این فکر را به ذهن متبادر کند که شما نتوانستید در استقلال موفق باشید؟

دقیقا این موضوع وجود دارد. چند سال صحبت از حضور من در استقلال بود و حالا قسمت این بوده که در این شرایط کار کنیم. زمانی در استقلال آدم‌هایی بودند که قبل از داربی هم پاداش می‌دادند و کمک‌مالی می‌‌کردند ولی حالا از این خبرها نیست.

خیلی‌‌ها منتظر بودند مظلومی بیاید تا استقلال را زمین بزند اما خواست خدا بود و می‌دانم کار کردن در استقلال سخت است، وگرنه مربی موفقی چون کریمی چطور نتوانست نتیجه بگیرد. شما مطمئن باشید اگر در استقلال موفق نبودم مهر برگشت بر پیشانی‌ام می‌خورد و دیگر برنمی‌گشتم.

  • پس الان قدر موقعیتی که دارید را به خوبی می‌دانید؟

بله و خوشحال هستم که دراستقلال حضور دارم. کار کردن در استقلال با این همه هوادار کمتر از تیم‌ملی نیست و به آن افتخار می‌کنم.

  • درفصل جدید هم خیلی شایعه برکناری شما وجود داشت. شاید چون لابی رسانه‌ای و سیاسی ندارید این مسائل اطراف شما همیشه وجود دارد؟

این‌طوری که رسانه‌‌ای شد نبود و شدت آن را رسانه‌‌ها زیاد کردند، وگرنه مجموعه باشگاه می‌دانست فصل جدید هم من هستم.

  • شاید به خاطر مراسم ناهار فتح‌ا...زاده و قلعه‌نویی این شایعات به وجود آمد؟

روزی که امیر به باشگاه دعوت شده بود، فتح‌‌ا...زاده به من هم گفت بیا ولی چون کار داشتم نتوانستم در آن میهمانی حضور داشته باشم. ولی چون بحث حضور من در مجموعه باشگاه حل شده بود نگرانی از این بابت نداشتم.

دو تا داربی را برده بودم و پشتوانه خوبی داشتم. در ثانی هواداران از من حمایت می‌کردند و دائما از من می‌پرسیدند فصل جدید هستم...

خود بازیکنان می‌گویند باید به بعضی‌ها فحش بدهی

  • اصولا اعتقادی به تاکتیک فحاشی برای افزایش انگیزه بازیکنان دارید؟

اصلا اهل فحش دادن نیستم و براساس احترام با بازیکنان برخورد می‌کنم، به طوری که بعضی از بازیکنان به من می‌گویند باید به بعضی‌ها فحش بدهی تا راه بیفتند و نیاز به فحش خوردن دارند، ولی من به همه احترام می‌گذارم و این احترام دوجانبه است. بازیکنی سراغ ندارم تا حالا در روی من ایستاده باشد.

وقتی به استقلال آمدم، قید پول را زدم

  • کلا شما برای استقلال کم‌هزینه هستید؟

کار کردن در استقلال با پور‌حیدری مسأله عشق و علاقه است. زمانی که تصمیم گرفتم به استقلال بیایم قید پول را زدم. قرار‌داد من با بوشهری‌ها بالای سقف قرارداد بود و باور کنید نمی‌خواهم منت سر استقلال بگذارم، ولی از چهار باشگاه چک سفید امضا پیشنهاد داشتم.

سبیل‌هایم موخوره گرفت، زدمش!
  • اکثر مربیان مطرح پس از مدتی مثل دوستان شما بوتاکس کرده یا پول زیادی خرج تیپ‌شان می‌کنند ولی شما از چند سال پیش تا الان تغییری نکرده‌اید؟

(می‌خند‌د) چرا دیگر، من هم سبیلم را زدم که البته تقصیر آقای سررشته‌داری بود... سبیل‌هایم موخوره پیدا کرده بود و حالت خوبی نداشت و درست در نمی‌آمد. یک‌بار در برنامه 90 خودم را دیدم با سبیل، ترسیدم (‌می‌خندد). واقعا چی بودم آن زمان! من هم خواستم تغییراتی داشته باشم و مردم مرا با چهره‌ای جدید ببینند که اتفاقا استقبال خوبی شد. البته لباس هم خوب می‌پوشم، اما این‌طور نیست که تمرکزم روی این مسائل باشد.

  • بدترین خصوصیت پرویز مظلومی که او را عذاب می‌دهد؟

زودرنج هستم و درعین حال خیلی عصبانی نمی‌شوم، ولی اگر عصبانی شوم کنترلم دست خودم نیست.

  • در فصل جدید چند بار عصبانی شدید؟

ریموت کنترل اعصاب من دست پورحیدری است و او همیشه مرا کنترل می‌کند. واقعا پورحیدری برای من نعمت است. باور کنید فشار زیادی را تحمل می‌کنم. هر وقت می‌بازیم همه تقصیرات گردن من است و وقتی در فصل پیش می‌بردیم می‌گفتند کار گده است. خوشحالم که در کنارم آدم صبوری مثل پورحیدری حضور دارد.

  • فصل گذشته برخی از بازیکنان از یکنواختی تمرینات شما گله داشتند واین فصل هم می‌گویند تمرینات شادابی ندارید.

دوستان رسانه‌ای لطف دارند. فصل قبل که گده تمرین می‌داد و همه پیروزی‌ها گردن او بود و باخت‌ها مال من، حالا هم می‌گویند بردها به خاطر تاثیر تمرینات هنکه است. من خودم زمان پورحیدری تمرین‌دهنده بودم و بعد هم در اکثر تیم‌ها خودم تمرین می‌دادم. اما در استقلال دیگر حوصله سرو کله زدن با بازیکنان را نداشتم و گفتم یک تمرین‌دهنده قوی زیر نظر من تیم را تمرین دهد.

  • قبول دارید بعضی از بازیکنان مثل جباری با شیوهای فنی شما موافق نیستند و معتقدند استقلال حرفه‌ای اداره نمی‌شود؟

اصولا بعضی‌ها نباید در ایران باشند و اگر تحمل سختی را ندارند‌، بروند در رئال‌مادرید بازی کنند.

  • چرا مربیان ما مانند بازیکنان‌مان در خارج از کشور مشغول نمی‌شوند؟

من چند‌سال پیش در عمان شرایط خوبی داشتم و امکاناتی در حد مربیان بزرگ خارجی برایم فراهم بود، اما آن‌قدر پورحیدری زنگ زد تا مرا از عمان به ایران برگرداند. من هم قرارداد سه‌ساله را به هم زدم و به کشور برگشتم. با حقوق ماهیانه 90هزار تومان کار کردم که اگر شما آن پول را دیدی، ما هم دیدیم.

من پیشنهاد خارجی دارم

  • شما مثل امیر قلعه‌نویی پیشنهاد خارجی نداشتید؟

من علاقه ندارم در خصوص این موارد با رسانه‌ها صحبت کنم، ولی واقعا پیشنهاد خارجی دارم و احتمال قوی نیم‌فصل از استقلال جدا خواهم شد. مطمئن باشید اگر شرایط استقلال به همین منوال پیش برود، از استقلال جدا خواهم شد. دیگر تحمل این شرایط را ندارم.

  • پس نباید به قهرمانی استقلال امید داشت؟

وقتی بازیکن چک‌های باشگاه را نقد نکرده و می‌آید پیش من گریه می‌کند، شما بگویید چطور تیم را جمع کنم. نه تنها من، بلکه همه نگران شرایط فعلی هستیم. بعد از تمرینات با مجیدی و رحمتی در مورد وضعیت تیم صحبت می‌کنیم و آن‌ها هم نگران هستند و معتقدند با این شرایط نمی‌شود قهرمان شد.

  • از این هیات‌مدیره آبی گرم نمی‌شود، درست است؟

معتقدم اگر قرار است افراد دولتی بیایند، باید از دولت پول بیاورند. ما ورزشی‌ها که دولتی نیستیم و نمی‌توانیم پول بیاوریم. شما نگاه کنید؛ اول گفت‌و‌گو در مورد مصاحبه کردن فتح‌ا‌...زاده گفتید که حرفه‌ای نیست، اما چرا نمی‌آیید در مورد این‌که حق بلیت‌فروشی و حق‌پخش تلویزیونی باشگاه‌ها را نمی‌دهند بحث کنید؟ می‌گوییم چرا به باشگاه بلیت نمی‌دهید، می‌گویند پول بیت‌المال است‌‌.

  • کار کردن با ستاره‌های بزرگ سخت است. فکر می‌کنید تا پایان فصل بتوانید اوضاع را آرام نگه دارید؟

قبول دارم کار کردن با بازیکنان بزرگ سخت است، چون هر کدام‌شان با مربیان بزرگی کار کرده‌اند. بازیکنان ما هر‌کدام‌شان یک مربی هستند، ولی با تعامل و نشاط در کار می‌توان نتیجه گرفت. البته جمع کردن این همه ستاره یک‌طرف و کنار آمدن با جباری یک‌طرف.

همشهری تماشاگر

کد خبر 148256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز