گروه شهری: پروژه آبشار کوهستان با حضور شهردار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان مختلف کشوری به بهره‌برداری رسید.

ابشار منطقه 22

شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه آبشار کوهستان و 22 پروژه شهری دیگر در منطقه 22تهران گفت: رشته‌کوه البرز عاملی طبیعی برای زیست کلانشهر تهران است که برای بقای حیات شهر می‌توانیم به آن تکیه کنیم.محمد باقر قالیباف اظهار داشت: می‌توانیم البرز را به یک تفرجگاه بزرگ و مناسب برای تهران تبدیل کنیم که این ظرفیت از پروژه آبشار در منطقه 22 تا کوه‌های دارآباد در شمال شرق تهران ادامه دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری شهرهای بزرگ دنیا از عوامل طبیعی برای بهبود زندگی شهری، تاکید کرد: بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته دنیا به عوامل طبیعی مانند رودخانه یا دریا تکیه کرده‌اند. این عامل طبیعی برای شهر تهران رشته‌کوه البرز است که محققان نیز تحقیقات مفصلی را در این ارتباط انجام داده‌اند. شهردار تهران عنوان کرد: جمعیت 10میلیونی ساکن در دشت‌تهران باید از ظرفیت‌های این رشته کوه در زندگی‌شان استفاده کنند و به همین خاطر امروز ساخت و ساز در ارتفاعات این کوه‌ها ممنوع است.

قالیباف با اشاره به منابع آبی موجود در رشته کوه البرز تاکید کرد: امروز آبی که از این کوه‌ها وارد شهر می‌شود، می‌تواند حتی در روزهای گرم سال نیز حدود هزار و 600 قنات شهر را پر آب کند که متأسفانه ما برنامه‌ای برای استفاده از این منابع آبی نداریم و حتی گاهی به‌نظر می‌رسد که این قنات‌ها در برخی مواقع نوعی تهدید به شمار می‌آیند.

قالیباف تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی کاری کنیم که 7 رود دره شهر تهران حتی در فصل گرم سال نیز آب داشته باشند. وی با اشاره به تلاش مدیران شهری برای اجرای پروژه قدیمی دریاچه چیتگر اظهار داشت: سال 69 که بعد از پایان جنگ تحمیلی به تهران آمدیم، می‌گفتند که قرار است در این منطقه دریاچه‌ای ساخته شود. من فکر نمی‌کردم که حدود 21 سال بعد از آن ماجرا ما این کار را اجرایی کنیم. وی وعده داد با تلاش مدیران شهری، این دریاچه در بهار سال 91 آبگیری شود.

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در این مراسم حضور داشت با اشاره به اجرای پروژه بزرگ آبشار کوهستان گفت: امیدواریم اجرای این پروژه موجب رضایت خدا و شهروندان شده باشد. وی تاکید کرد: مردم تهران نیازمند فضاهای سبز هستند تا شرایط مناسبی برای استراحت و تفریح داشته باشند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس به مسئله تصویب اعتبارات لازم برای مدیریت شهری، عنایت داشته باشند؛ چراکه با این کار شهرداری نیز می‌تواند خدمات ارزنده خود را به مردمی که لایق این خدمات هستند ارائه کند.شایان ذکر است که آبشار کوهستان در غربی‌ترین بخش بزرگراه همت و در مجاورت شهرک شهید باقری قرار دارد.

کد خبر 148642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز