پکن: چینی‌ها اگر احساس تنهایی کنند و همسر مناسب خود را نیافته باشند یک سر به بازار همسریابی در شانگهای می‌زنند.

shanghai

«متولد ۱۹۸۱ هستم. دارای تحصیلات‌عالیه، مدیر پروژه در یک شرکت خارجی با حقوق بالا. به‌دنبال فردی هستم متولد سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ که در قبال خانواده خود مسئولیت‌پذیر باشد.» این فقط یک نمونه از تبلیغاتی است که در این بازار پررونق خواهید دید. مردان و زنان مجرد همراه والدین خود به اینجا می‌آیند تا همسر آینده خود را بیابند. از آنجا که چینی‌های جوان بسیار مشغول کار هستند این نوشته‌ها را اکثرا والدینشان برای آنها در این بازار می‌گذارند.

مادر فداکار

نیویورک: مادری به‌خاطر سلامت جنینی که در شکم داشت از شیمی‌درمانی خودداری کرد و بر سرِ دو راهی انتخاب جان خود یا جنین، زندگی او را انتخاب کرد. پزشکان پس از اینکه این مادر 41‌ساله آمریکایی را از ابتلا به سرطان گردن آگاه کردند به وی هشدار دادند که تنها راه نجات او انجام شیمی‌درمانی است، با وجود این خانم استاس از انجام شیمی‌درمانی خودداری کرد. وی پس از پیشرفت سرطان توانست نوزاد سالم دختری به‌دنیا بیاورد، با وجود این تا روز سوم پس از تولد، او نتوانسته بود نوزادش را ببیند. سرانجام طی تدابیر پزشکی خاصی وی نوزادش را در آغوش گرفت و 3‌روز بعد برای همیشه از او خداحافظی کرد.

پرش از روی مرسدس

استکهلم: یک مرد سوئدی قادر است از روی خودرو‌هایی که حدود 100‌کیلومتر بر ساعت سرعت دارند بپرد. آخرین‌بار ‌عیسی‌گوبیتاکای 31‌ساله با ظاهری خونسرد جلوی یک مرسدس ایستاد و این خودرو با سرعت به سمت وی آمد. او نیز در لحظه مناسب بیش از یک متر به هوا پرید و خودرو از زیر پاهایش عبور کرد. او که بهjumper (پرش‌کننده) شهرت دارد در مورد انگیزه‌اش در مورد این کار می‌گوید: نخستین بار که دوستم از من خواست از روی خودرواش بپرم متوجه شدم که پرش از روی خودروی پارک شده سخت است ، بنابراین از وی خواستم که با خودرو به سمت من بیاید و موفق شدم از روی آن بپرم.

تسلط به 10 زبان

لندن: دختر 10‌ساله تایوانی قادر است به 10‌زبان سخن بگوید. وی به تمامی این زبان‌ها تسلط خوبی دارد اما ژاپنی، چینی و انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت می‌کند. سونیا یانگ که هم‌اکنون با خانواده‌اش در شمال‌غرب انگلیس ساکن است به زبان‌های ژاپنی، چینی، انگلیسی، تایوانی، اوگاندایی، قزاقی، پرتغالی، ‌آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی سخن می‌گوید‌. هنگامی‌ که خانواده‌ سونیا، وی را برای کسب تحصیلات بیشتر به انگلستان بردند وی به زبان‌های چینی و ژاپنی مسلط بود اما پس از مهاجرت به این کشور، زبان‌های زنده دیگری را نیز آموخت.

کد خبر 149060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز