گروه شهری: شهرداری تهران در کنفرانس جهانی سلامت که در برزیل بر پا شده است به طرح پنج پیشنهاد در زمینه مولفه‌های اجتماعی سلامت پرداخت.

محمد هادی ایازی معاون شهردار تهران طی سخنانی در این کنفرانس براساس تجارب شهرداری تهران در زمینه سنجش نابرابری‌های سلامت، پنج پیشنهاد اساسی را برای پایداری برنامه مولفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت در کشورهای مختلف ارائه داد.

وی در نخستین پیشنهاد خود خواستار نهادینه‌سازی‌ مولفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت به‌ویژه در سطوح محلی شد؛ به‌نحوی که با تغییرات سیاسی کشورها، نقش عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و برقراری عدالت در سلامت مورد خدشه قرار نگیرد.

درگیر کردن تمام مدیران ارشد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مولفه‌های اجتماعی سلامت نیز از نظر ایازی می‌تواند منجر به آن شود که سایر دستگاه‌ها حداقل خود را درگیر موضوع سلامت بدانند.
تهیه پیوست سلامت برای همه طرح‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی، تبادل تجربیات و مستندسازی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی در زمینه مولفه‌های اجتماعی سلامت و تفویض اختیار و مسئولیت‌های مختلف اجرایی دستگاه‌های بخش‌های دولتی به مدیریت محلی با مشارکت عملی مردم نیز از دیگر پیشنهادهای مطروحه از سوی معاون شهردار تهران در کنفرانس جهانی سلامت در برزیل بود.

ایازی با اشاره به دور دوم سنجش نابرابری‌های سلامت در شهر تهران که از طریق پرسشگری از 35 هزار خانوار منتخب از همه 374 محله تهران در مهرماه انجام پذیرفت، گفت: نکته مهم در این دوره محله‌محوری و تولید شناسنامه سلامت فیزیکی و اجتماعی محلات بود.

وی افزود: نتایج این طرح بزرگ در برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای و کلانشهر تهران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش تهران سما، کنفرانس جهانی مؤلفه‌های اجتماعی سلامت طی روزهای گذشته از سوی سازمان جهانی بهداشت به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد تا با جلب حمایت دولت‌ها و نهادهای اثرگذار، برای اجرای برنامه‌های عملیاتی در زمینه اجتماعی سلامت بیش از پیش اقدام کند.

کد خبر 149365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز