همشهری آنلاین: سفیر ایران نزد سازمان ملل با اشاره به جوسازی اخیر علیه کشورمان در خصوص اتهام مضحک به اصطلاح نقشه ترور سفیر یک کشور اسلامی و همسایه در واشنگتن آن را داستان جعلی و ساختگی دانست و افزود : این سناریو با حمایت رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که به منظور بررسی شرایط خاورمیانه تشکیل شده بود، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد این سازمان ضمن تشریح مواضع کشورمان ، قیامهای مردمی در خاورمیانه و شمال افریقا را نشانه نیاز به تغییر دانست و تصریح کرد :خواسته های مردم در این کشورها برای استقلال ،حاکمیت قانون،دموکراسی و همچنین علاقه آنها به ارزشهای اسلامی نمی تواند به سادگی نادیده گرفته شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، وی تنها راه خروج از بحران و اجتناب از خشونت در این کشورها را برآوردن خواسته های مشروع مردم از طریق روند سیاسی مسالمت آمیز و دور از مداخله خارجی دانست .

محمد خزاعی در خصوص مسائل فلسطین ،با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل قرار است در خصوص در خواست فلسطینیها برای عضویت کامل در این سازمان تصمیم گیری کند و تاکنون 46 مرتبه قطعنامه های شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی توسط امریکا وتو شده است ،تاکید کرد : برخورد منفعلانه شورای امنیت باعث شده تا این رژیم با وقاحت بیشتری سیاستهای غیر انسانی خود را دنبال کند .

وی سپس اظهار داشت :سئوال پیش روی جامعه جهانی آنست که چگونه می توان تلاشها برای حفظ حقوق ذاتی و لاینفک فلسطینیها شامل حق آنها برای بازگشت و ایجاد یک دولت مستقل و فراگیر در تمامی سرزمینهای فلسطین را تقویت کرد تا عضویت فلسطین به عنوان یک دولت تمام عیار تحقق یابد؟

وی سپس با اشاره به آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان فلسطینی در هفته گذشته ،گزارشهای موجود در باره شرایط بسیار بد و غیر انسانی بیش از شش هزار زندانی فلسطینی را بسیار نگران کننده دانست .

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین از اقدامات شهرک نشینان صهیونیست در بی حرمتی به مساجد و سوزاندن زمینهای کشاورزی فلسطینیها ابراز نگرانی کرد و تاکید نمود: رژیم صهیونیستی در خصوص اقدامات غیر قانونی خود بایستی پاسخگو باشد.

وی خواستار توجه فوری جامعه بین المللی به وضعیت سرزمینهای اشغالی شد .

محمد خزاعی در خصوص تحولات سوریه تصریح کرد : با توجه به شرایط داخلی و وضعیت ژئوپلتیک این کشور ، هرگونه مداخله خارجی و یا تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مردم این کشور ،صلح وامنیت منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد .

وی افزود :مردم سوریه دریافته اند که استقلال آنها با اتحاد و مقاومت در برابر تجاوزات و اشغالگری رژیم صهیونیستی حفظ خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین در پاسخ به ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای کشورمان، آن را تلاش این رژیم برای انحراف توجهات از کارنامه طولانی و سیاه خود در زمینه ارتکاب به جنایات متعدد دانست و رژیم صهیونیستی را با در اختیار داشتن صدها کلاهک اتمی خطر جدی هسته ای برای منطقه عنوان کرد .

محمد خزاعی در پایان با اشاره به اتهامات اخیر علیه کشورمان در خصوص اتهامات مضحک به اصطلاح نقشه ترور سفیر یک کشور اسلامی و همسایه در واشنگتن آن را داستان جعلی و ساختگی دانست و افزود : این سناریو با حمایت رژیم صهیونیستی طراحی شده تا از منافع آن بهره مند شود ،اما پر واضح است که ملت ایران با داشتن هزاران سال تاریخ ، تمدن و همچنین فرهنگ اسلامی هرگز خود را درگیر اینچنین تلاشهای دون مایه نکرده و نخواهد کرد، بلکه رژیم هائی که تاریخ آنها از چند دهه تجاوز نمی کند ، پرونده سیاهی از اقدامات تروریستی در ابعاد مختلف دارند .

کد خبر 149501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز