همشهری آنلاین: حادثه آتش‌سوزی صبح امروز جمعه پالایشگاه اراک در خارج از پالایشگاه و در قسمت فاضلاب آن رخ داده است و در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در منطقه مستقر هستند و حادثه کاملا تحت کنترل است.

در حال حاضر واحد بنزین سازی این پالایشگاه به میزان یک میلیون و 300 هزار لیتر بنزین معمولی تولید می‌کند و واحد 12 این پالایشگاه که وظیفه ساخت بنزین سوپر را با اکتان بالای 95 درصد دارد نیز در حال تولید است و خوشبختانه هیچگونه حادثه‌ای این واحدها را تهدید نکرده است.

گزارش خبرنگار فارس اضافه می‌کند: واحد بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت این پالایشگاه توسط متخصصان داخلی احداث شده است و در هفته آینده توسط رئیس جمهور افتتاح می‌‌شود.

براساس این گزارش به دلیل نیامدن متخصصین خارجی برای راه‌‌اندازی این پروژه معاون وزیر نفت کلیه امور مربوط به راه‌اندازی و پیش راه‌اندازی را بر عهده گرفت و قرار شد این پروژه به طور رسمی در هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پالایشگاه نفت شازند آتش نگرفته ‌است

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با تاکید بر اینکه حادثه صبح امروز جمعه در پالایشگاه نفت شازند هیچگونه حادثه جانی و مالی به همراه نداشته است دلایل وقوع این حادثه را تشریح کرد.

مجید رجبی درباره حادثه صبح امروز 6 آبان ماه در فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند با بیان اینکه این حادثه هیچگونه تلفات جانی و مالی به همراه نداشته است گفت: در حال حاضر حادثه در این واحد پالایشگاهی به طور کامل مهار شده است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند با اعلام اینکه حادثه در واحد 33 فاز دوم پالایشگاه نفت شازند به وجود آمده است افزود: به دلیل جمع شدن مواد هیدروکربوری و گاز در مسیر خروجی واحد 33 بامداد امروز این حادثه به وقوع پیوسته است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت فاز دوم پالایشگاه نفت شازند کاملا عادی است، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به 5 تا 6 هزار نفر در این پروژه مشغول به کار بوده و هیچ‌گونه مشکلی برای ادامه فعالیت در فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند وجود ندارد.
 
وی با یادآوری اینکه وقوع این حوادث در طرح‌های توسعه پدیده‌ای طبیعی است خاطرنشان کرد: محل حادثه در واحدهایی بوده که در دست پیمانکار برای تکمیل و راه اندازی است.

کد خبر 149598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز