همشهری آنلاین: در پی عدم پذیرش ویزای 385 نفر از زائران توسط پلیس عربستان و عدم بازگشت‌ آنها به کشور، تعدادی از زائران از سفر حج بازماندند.

 به گزارش ایسنا، روز گذشته 950 زائر حج با سه پرواز به مدینه منتقل شده‌اند که ویزای حدود 385 نفر مورد قبول پلیس عربستان نبوده و از نظر آنها فاقد اصالت بوده است، بنابراین پلیس عربستان اعلام کرده که این افراد باید به ایران باز گردند.

 در این راستا شاهرخ نوش‌آبادی- مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، اعلام کرد که از این تعداد 73 نفر به کشور بازگشتند و 312 نفر در فرودگاه مدینه مانده‌اند و راضی به بازگشت به کشور نشده‌اند.

 وی با اشاره به این‌که به ما اعلام شد تا زمانی که این 312 نفر به کشور بازنگردند، اجازه‌ پرواز دیگری برای انتقال زائران به مدینه داده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تا ساعت 22 دیشب برای انتقال تعدادی از زائران که کاروان آزاد هستند و در فرودگاه مهرآباد حاضر بودند، تلاش کردیم و به فرودگاه مدینه اعلام کردیم در صورتی که مشکلی در مدارک این افراد وجود داشته باشد، مسوولیت را می‌پذیریم، اما به ما اجازه پرواز داده نشد.

 نوش‌آبادی گفت: با توجه به این‌که از ساعت 24 چهارم ذی‌الحجه، اجازه فرود هواپیما در فرودگاه جده و مدینه وجود ندارد، انتقال زائران منتظر در فرودگاه مهرآباد میسر نیست و به این زائران اعلام کرده‌ایم به منازلشان بازگردند.

سرکنسول ایران در جده: کاری نمی‌توان کرد

 سرکنسول ایران در جده اعلام کرد: عربستان 150 زائری که در فرودگاه مدینه هستند را به کشورش راه نمی‌دهد، چون ویزای آن‌ها مخدوش است و باید به ایران برگردند.

 مجتبی قائمی‌مهر درباره‌ آخرین وضعیت این گروه از زائران در فرودگاه مدینه، اظهار کرد: تعدادی از این زائران به ایران بازگشته‌اند و جمع دیگری از آن‌ها همچنان در فرودگاه مدینه هستند که ما درحال صحبت کردن با آن‌ها برای برگشت به ایران با آخرین پرواز هستیم.

 وی افزود: این افراد برای این سفر هزینه کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند؛ ولی چون ویزای آن‌ها مشکل دارد، عربستان آن‌ها را طبق قوانین نمی‌تواند به این کشور راه دهد، برای همین این افراد باید با این پرواز به کشور بازگردند، چون این آخرین پرواز ایران است و تا پایان موسم حج، پرواز دیگری انجام نمی‌شود.

 سرکنسول ایران در جده گفت: ما کاری غیر از این نمی‌توانیم برای این زائران انجام دهیم، چون ویزای آن‌ها مشکل دارد.

کد خبر 150089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز