همشهری آنلاین: معاون توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهور از برخی دستگاه‌های دولتی به دلیل استقبال نکردن از طرح دورکاری انتقاد کرد.

به گزارش همشهری، امروز پیشخوان شهری و روستایی می‌تواند کارهای بخش دولتی را انجام دهد و تمام ظرفیت‌های قانونی نیز برای آن فراهم است.

به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی گفت: در وزارتخانه‌هایی که ادغام شده‌اند، اگر مسئولان حقوق نیروی انسانی را رعایت نکنند، به‌طور قطع همین نیروی انسانی طنابی به گردن آنها خواهد آویخت که منجر به اضمحلال آنها می‌شود؛ ضمن اینکه باید در فرایند ادغام، از فعالیت‌های موازی جلوگیری و آنها را حذف کرد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت نهم و دهم توانست 600 هزار نفر از نیروی انسانی خود را با سیاست‌های اصل 44 واگذار کند.

وی با اشاره به الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت تصریح کرد: قوانین ما در حوزه توسعه منابع انسانی، کارایی لازم را ندارد و هر دستاورد خوبی که در هر حوزه‌ای به عمل می‌آید اگر نتواند در قالب الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، بومی شود، معضلات بسیاری را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهور افزود: نیروی انسانی تحصیل‌کرده یکی از مشکلات امروز سیستم‌های اداری کشور است، چرا که این نیروها کارآمدی لازم را ندارند، به همین دلیل شاید این موضوع کشور را به تغییر در الگوی تحصیلات علوم انسانی رهنمون کرد.

کد خبر 150420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز