همشهری آنلاین: "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در هونولولو، محل برگزاری همایش سازمان همکاری های اقتصادی آسیا ـ اقیانوسیه در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای راجع به برنامه هسته‌ای ایران اعلام موضع کرد.

وی که در یک نشست خبری شرکت کرده بود گفت: آمریکا در انتظار واکنش ایران نسبت به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستای نظامی در برنامه هسته‌ای خود است.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، هیلاری کلینتون افزود:"ما انتظار داریم ایران در روزهای نزدیک به مسایل جدی مطرح شده در این گزارش پاسخ دهد".

آژانس در گزارش مغرضانه خود که روز سه شنبه خبرگزاری‌های غربی بخش‌هایی از آن را نقل کرده اند، اعلام کرده که ایران تا سال 2003 میلادی کارهایی در راستای ساختن سلاح هسته‌ای انجام می داد و ممکن است چنین فعالیتی امروز نیز وجود داشته باشد.

"علی اصغر سلطانیه" سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به گزارش "یوکیا آمانو" گفت: تهران در اطلاعات عرضه شده در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ چیز جدیدی را مشاهده نکرده و معتقد است انتشار بخش‌هایی از این سند توسط خبرگزاری‌های غربی فقط به اعتبار خود آژانس لطمه وارد کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس، گزارش جدید یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران را غیر متوازن، غیرحرفه‌ای و سیاسی خواند و گفت: "به رغم هشدار کشورهای جنبش عدم تعهد، چین و روسیه به آمانو، او بر نظر شخصی خود اصرار ورزید و مطالب مربوط به "ادعاهای کذب" اندک کشورها از جمله آمریکا را در ضمیمه گزارش خود منتشر کرد".

کد خبر 150922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز