شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با اینکه یونان به دنبال دستیابی مجدد ثبات اقتصادی و سیاسی پس از هفته‌ها بی ثباتی است، لوکاس پاپادموس، اقتصاددان یونانی به عنوان رئیس دولت اتحاد این کشور سوگند یاد کرد.

نخست وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد

به گزارش ایسنا، لوکاس پاپادموس که پیشتر یک بانکدار و معاون بانک مرکزی اروپا بوده است، پس از چند روز مذاکره سیاسی به عنوان نخست وزیر موقت یونان انتخاب شد.

وزرای پاپادموس نیز در مراسمی که رئیس جمهوری یونان و رئیس کلیسای ارتدوکس این کشور نیز در آن حضور داشتند، سوگند یاد کردند.

دفتر نخست وزیری یونان اعلام کرد، اوانجلوس ونیزلوس وزیر اقتصاد کنونی در سمت خود ابقا شد.

استاوروس دیماس، کمیسیونر سابق محیط زیست اتحادیه اروپا به عنوان وزیر امور خارجه یونان منصوب شد. وی از اعضای حزب دموکراسی نوین، از احزاب اصلی مخالف دولت قبلی یونان است.

قرار است پاپادموس برای یک دوره 100 روزه اداره دولت را برعهده داشته باشد و پس از آن در ماه فوریه سال آینده میلادی انتخابات زود هنگام برگزار شود.

دیمیتری آوراموپولوس، که هم اکنون قانونگذار حزب دموکراسی نوین است، به عنوان وزیر دفاع جدید در دولت اتحاد منصوب شد.

کابینه جدید دولت اتحاد که به تازگی سوگند یاد کرده، قصد دارد تا ریاست پارلمان آتی یونان را برعهده بگیرد و پس از آن اولین نشست خود را برگزار کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌.ان.‌ان، انتظار می‌رود که رای اعتماد به دولت جدید یونان پس از بحث و مذاکره روز دوشنبه پارلمان صورت گیرد. پس از آن ائتلاف دولت اتحاد با چالش تحقق بخشیدن به بسته کمک مالی و اقدامات ریاضتی مورد توافق ماه گذشته رهبران اروپایی، مواجه خواهد بود.

انتظار می رود دولت اتحاد یونان، ثبات سیاسی را پس از چند هفته آشوب و ناآرامی که باعث تزلزل در بازارهای اقتصاد جهانی شد، بار دیگر در این کشور به دست آورد.

لوکاس پاپادموس، رئیس دولت اتحاد یونان اعلام کرد که معاهده کمک مالی را امضا ‌کرده و اقدامات ریاضتی را به عنوان اولویت برای دولتش اجرا می‌کند.

وی همچنین بار دیگر اعلام کرد که عضویت یونان در منطقه یورو ضمانتی برای ثبات اقتصادی محسوب می‌شود.

پاپادموس که اهل آتن است، در سال‌های دهه 1970 در موسسه تکنولوژی ایالت ماساچوست آمریکا تحصیل کرده و دکترای اقتصاد دارد.

کد خبر 150960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز