چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی پژو - سیتروئن فرانسه در حالی که میزان فروش خودروهای آن در جهان کاهش یافته اعلام کرد سود دهی‌اش کم شده است.

به گزارش منابع خبری، پژو- سیتروئن که دومین شرکت بزرگ خودروسازی اروپاست اعلام کرده سود خالص آن در سال 2006 به 179 میلیون یورو کاهش یافته است.سال 2005 میزان سود این شرکت یک میلیارد و 30 میلیون یورو بوده است.

علت اصلی کاهش فروش و سوددهی شرکت پژو، قدیمی بودن مدلهای خودرو ساخت این شرکت است که آن را با رقابت شدید خودرو های جدیدتر شرکت های آلمانی و آسیایی رقیب مواجه کرده است.

شرکت پژو اخیر تولید کارخانه خودرو سازی خود در انگلیس واقع در شهر کاونتری را متوقف کرده که به بیکاری 2300 نفر انجامیده است.

شرکت پژو در نیمه دوم سال 2006 میزان127 میلیون یورو زیان خالص داشته در حالی که در مدت مشابه سال قبل از آن این شرکت 248 میلیون یورو سود داشته است.

شرکت پژو افزوده است که حاشیه سود عملیاتی این شرکت در سال 2006 به 2درصد کاهش یافته در حالی که سال 2005 رقم 4/3 درصد بوده است.

پژو همچنین اعلام کرده که اکنون با قیمت بالاتر مواد اولیه و نیز استاندارهای شدیدتر زیست محیطی اروپا مواجه است.

شرکت پژو افزوده است که قصد دارد برای افزایش فروش محصولات خود در بازارهای اروپا در سال 2007 چند مدل جدید خودرو تولید کند.

کد خبر 15199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز