گروه شهری: شهردار منطقه 2 تهران با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی برای ساماندهی رود دره اوین - درکه، از پیش‌بینی احداث 140 هکتار فضای گردشگری، تفریحی و زیست‌محیطی در این رود دره خبر داد.

اسد فاضل با اشاره به طراحی‌های اولیه صورت گرفته برای مجموعه اوین درکه اظهار کرد: رود دره اوین - درکه فرصتی تکرار‌نشدنی برای محیط‌زیست شهری تهران است که در ساماندهی آن، حفظ فضای سبز موجود در این رود دره و جاذبه‌های طبیعی آن مورد تاکید قرار گرفته است.

شهردار منطقه 2 تهران با بیان اینکه بهره‌گیری از توان مشاور خارجی در طراحی بخش‌های مختلف این مجموعه به نحو مطلوب صورت گرفته، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در احداث مجموعه رود دره اوین - درکه از سوی بخش خصوصی انجام شده و از این‌رو بخش‌هایی باید در این مجموعه دیده شود که بازگشت سرمایه داشته باشد.

فاضل با تاکید بر اینکه مطالعات اجرایی احداث رود دره اوین - درکه طی 6 ماه آینده به اتمام می‌رسد، در مورد برخی ساخت و سازهای صورت گرفته در رود دره اوین - درکه عنوان کرد: تمامی ساخت‌و‌سازها توسط سرمایه‌گذار، تملک خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مجموعه گردشگری و تفریحی رود دره اوین - درکه، این مجموعه به یکی از بی‌بدیل‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران تبدیل خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 2، در طراحی‌های صورت گرفته برای روددره اوین- درکه، حفظ و احیای فضای سبز و محیط‌زیست این روددره در اولویت قرار دارد تا این مجموعه، یکی از ریه‌های تنفسی شهر نیز باشد.

کد خبر 152372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز