همشهری آنلاین: آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس ایرانی مقیم فرانسه که عکاسی را از دوران انقلاب اسلامی در ایران آغاز کرد، با عکس‌هایی از درگیری‌های لیبی، برنده جایزه جشنواره لیل فرانسه شد.

به گزارش ایلنا، یعقوب‌زاده، هنرمند عکاس ایرانی با ارائه ۱۲ عکس با عنوان"انقلاب لیبی" به بخش "گزارش خبری" جشنواره لیل فرانسه، موفق به دریافت جایزه بخش عکس خبری این جشنواره شد.

یعقوب‌زاده که طی 8 ماه درگیری مسلحانه میان نیروهای قذافی و انقلابیون لیبی پیش آمد، در این کشور حضور داشت و توانسته تصاویری بدیع از این جنگ خونین را به تصویر بکشد.

آلفرد یعقوب‌زاده در طول جنگ لیبی در کنار سربازان و انقلابیون لیبیایی بوده و تمام لحظات این دوره را به ثبت رسانده؛ او حتی به بیمارستان‌های این کشور هم سر زده و تصویرگر درد و رنج مجروحانی بوده که به دنبال این درگیریها در بستر مرگ افتاده‌اند.

این عکاس حرفه‌ای که هم اکنون 57 سال سن دارد و به‌عنوان یکی از بهترین عکاسان جنگ در ایران و جهان محسوب می‌شود، طی هشت سال جنگ ایران و عراق تصاویری زیبا و بدیع از این دوره از جنگ ایران را به ثبت رسانده است.

وی در سه دهه اخیر در بسیاری از منازعات و جنگ‌ها حضور داشته که وی را دو بار شایسته جایزه جشنواره لیل فرانسه کرده است.

شهر لیل فرانسه که در شمال فرانسه واقع شده جشنواره‌ای فرهنگی را طی سالیان متمادی برگزار کرده که هم‌اکنون به یکی از معتبرترین رویدادهای رقابتی عرصه‌ رسانه و خبر در فرانسه تبدیل شده است.

 

کد خبر 154036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز