پرسپولیس و فولاد خوزستان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که در جدول رده بندی لیگ برتر به‌ترتیب در رده نهم و دهم قرار دارند.

ورزش فوتبال

مصاف همسایه‌های جدولی در آخرین هفته از لیگ برتر در حالی حساس شده که آنها به هیچ عنوان دوست ندارند با کسب رتبه دو رقمی در جدول به استقبال تعطیلات بروند. مجید جلالی که از جایگاه تیمش راضی نیست امیدوار است با شکست دادن پرسپولیس تا رده هفتم صعود کند و البته در این میان باید منتظر نتیجه نگرفتن داماش و صنعت نفت باشد.

از طرفی پرسپولیس هم چشم به توقف این دو تیم دارد تا با شکست دادن فولاد در ورزشگاه آزادی حتی تا رده ششم صعود کند. نیم فصل اول برای سرخ پوشان تهرانی به بدترین شکل ممکن و با حاشیه‌های فراوان به پایان رسید و حالا این تیم می‌خواهد با پیروزی در بازی امروز به تعطیلات برود. البته فولاد هم حریف کوچکی برای پرسپولیس نیست و چه بسا که از شرایط بحرانی میزبان استفاده کرده و در نهایت به پیروزی برسد.

امیدوارم ببریم

محسن عاشوری سرمربی موقت پرسپولیس در آستانه این بازی می‌گوید: «برای من به‌عنوان مربی، تلاش بازیکنان مهم‌ترین قسمت کار است و امیدوارم بتوانیم فولاد را شکست دهیم. فولاد تیم جنگنده، دونده و تکنیکی است ولی اجازه بدهید درباره این تیم پس از بازی صحبت کنم. در نیم فصل اول امتیاز‌های زیادی را از دست دادیم و اکنون باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و هواداران باید دست به دست یکدیگر بدهند تا شرایط تیم عوض شود. هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات پرسپولیس را حل کند. درباره انتخاب مربی جدید هم به سردار رویانیان گفتم تصمیمی که می‌خواهد بگیرد خوب است اما باید برنامه‌ریزی‌اش برای 6‌ماه آینده باشد.»

عاشوری در مورد برنامه‌های این تیم برای نیم‌فصل دوم حرف می‌زند:« در نیم فصل دوم باید تیم را تقویت کنیم که نخستین گام را با آوردن چند نرم‌افزار حرفه‌ای آنالیز فوتبال برداشته‌ایم و این نرم‌افزار همان برنامه‌ای است که مربیان منچستریونایتد از آن برای آنالیز حریفان‌شان استفاده می‌کنند. ما به کمک این نرم‌افزار بازی خود را برابر نفت آبادان تحلیل کردیم و متوجه شدیم که تیم ما از نظر دوندگی حدود 25‌کیلومتر با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد. ما می‌توانیم به‌تدریج خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا برای حل مشکل گلزنی تیمش قصد ندارد سیستم بازی تیم را تغییر دهد، تأکید می‌کند: «ما با توجه به توانایی بازیکنان، سیستم را طراحی می‌کنیم. تیم ما مشکل گلزنی دارد چون هادی نوروزی و وحید هاشمیان را در اختیار نداریم. مهرداد اولادی نیز پس از گذراندن مصدومیتی طولانی هنوز به شرایط آرمانی بازنگشته است، البته اینکه تیم ما در طول بازی به موقعیت‌های گلزنی دست پیدا می‌کند از این حکایت دارد که سیستم ما صحیح است اما مهاجمی نظیر غلامرضا رضایی، تخصصش بیشتر در گل‌سازی است تا گلزنی که باید اصلاح شود.»

مجید جلالی هم در مورد رویارویی با پرسپولیس می‌گوید: «ما قطعا به‌دنبال کسب 3 امتیاز بازی هستیم و فکر می‌کنم تیم جوان ما توانایی این کار را دارد. ما تصمیم گرفتیم که برای ساختن تیم از بازیکنان بومی استفاده کنیم. اکنون نیز فولاد تنها تیمی است که 90‌درصد بازیکنانش بومی هستند. تیم ما کاملا جوان است و مطمئنا در آینده‌ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.»

دنیزلی اول شد

پرسپولیس در حالی نیم فصل اول را امروز به پایان می‌رساند که هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است. در این میان با پایان یافتن نظرسنجی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره انتخاب سرمربی جدید این تیم، مصطفی دنیزلی با71.9 درصد آرای کاربران رتبه اول را از آن خود کرد.اسون گوران اریکسون با11.4درصد در رده دوم، مربی داخلی با 6.1درصد رتبه سوم، روبرتو دونادونی با 6.1درصد، لوکا بوناچیچ1.9 درصد خوان رامون لوپز کارو با 1.6 درصد و جمال حاجی با0.9 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. عاشوری سرمربی موقت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که کدام یک از این گزینه‌ها می‌تواند به پرسپولیس کمک کند می‌گوید: «از بین گزینه‌های مورد نظر باشگاه با اطلاعاتی که از دوستانم گرفته‌ام، فکر می‌کنم مصطفی دنیزلی بهترین گزینه برای هدایت تیم‌باشد.»

برنامه 28 آذر  لیگ برتر

شهرداری تبریز - داماش(ساعت 15)
نفت آبادان - سایپا (ساعت 15)
شاهین‌بوشهر - راه آهن (ساعت 15)
پرسپولیس - فولاد (ساعت 16:15)

کد خبر 154192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز