همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه گفت: توانمندی موشکی سپاه پاسداران که شهید تهرانی مقدم در ایجاد آن نقش اساسی داشت یکی از عوامل تعیین کننده در بازدارندگی نسبت به تهدیدات دشمن بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار محمد علی جعفری در مراسم اربعین سردار حسن تهرانی مقدم که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد افزود: ‌ارتباط معنوی بسیار قوی میان تهرانی مقدم و یارانش وجود داشت و هر چه درباره مقدم بگوییم شامل یارانش نیز می شود.

وی اقتدار ایران اسلامی را دو بخش دانست و گفت: یک بخش آن به دوران دفاع مقدس و بخشی دیگر به پس از جنگ مربوط می شود که شهید مقدم در هر دو بخش و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار تعیین کننده ای داشت.

فرمانده کل سپاه افزود: شهید تهرانی مقدم همواره به دنبال افزایش اقتدار نیروهای دفاعی در جبهه ها بود و در دوران جنگ که همه به فکر دستیابی به سلاح های سبک بودند این شهید به این فکر بود که چگونه از آتش سلاح های نیمه سنگین و سنگین علیه دشمن استفاده کند و ورود به جبهه اش مصادف شد با بکارگیری خمپاره علیه دشمنان.

فرمانده کل سپاه افزود: پس از آنکه بعد از عملیات طریق القدس توپخانه دشمن به دست رزمندگان اسلام افتاد شهید مقدم توانست در مدت سه ماه توپخانه ای با ادوات به غنیمت گرفته شده به راه بیاندازد. وی گفت: هنگامی که دشمن از موشک علیه مردم بی دفاع کشورمان استفاده کرد شهید مقدم دغدغه آن را داشت که چگونه به این اقدام متجاوزان پاسخ دهد و با همت وی در شرایطی که محاصره اقتصادی و نظامی بودیم چند موشک با حمایت وزارت دفاع تهیه شد. سردار جعفری افزود: شهید ‌مقدم پس از جنگ، توسعه یگانهای موشکی را  بر عهده گرفت و یگان موشکی زمین به زمین سپاه تشکیل شد و به سرعت به جذب و ساماندهی نیروها پرداخت و  پس از این اقدام به این فکر بود که دقت و برد موشک ها را افزایش دهد.

فرمانده کل سپاه گفت: تصمیم داشتم شهید مقدم را ابتدا به جانشینی و بعد هم به فرماندهی نیروی هوایی منصوب کنم اما وی نپذیرفت و تقاضایش این بود که در بخش تحقیقات مشغول به خدمت باشد. سردار جعفری با بیان اینکه امریکایی ها با وجود ترک عراق هنوز در کشورهای دیگر اطراف جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و امکانات اطلاعاتی و راداراهای آنها در این کشورها مستقر است گفت: یکی از عوامل اصلی در بازدارندگی تهدیدات دشمن توان موشکی زمین به زمین ایران است که اگر شهید مقدم نبود با این کیفیت ایجاد نمی شد. فرمانده کل سپاه گفت: نکته بارز در شخصیت شهید مقدم، نفوذ معنوی و نتایج او در کار بود که بیش از سی سال حضور در جبهه ها و خط مقدم نبرد موجب شد که این شهید به چنین اثرگذاری دست یابد.

وی  ایمان، معنویت،‌ توکل و هیچ چیز را از خود ندانستن را از دیگر صفات شهید برشمرد و افزود: هر اقدامی انجام می شد شهید آن را هدیه الهی و کمک ائمه می دانست. سردار جعفری گفت: چند روز قبل از شهادت تهرانی مقدم، در جلسه ای این شهید بزرگوار با شادی خبر دست یابی به فناوری جدید اعلام کرد. فرمانده کل سپاه افزود: امروز نیروهای جوان و متخصص از دانشگاه ها و مراکز علمی با سپاه تماس می گیرند و عنوان می کنند که می خواهیم راه شهید مقدم را ادامه دهیم.

کد خبر 154596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز