همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه به برکت روحانیت، امام (ره) و شهدا، این ملت امروز در یک نظام اسلامی زندگی می‌کند و بدون شک همه ما وظیفه داریم در تکمیل، تصحیح و تقویت این نظام گام برداریم، گفت: بهترین راه دفاع از اسلام و روحانیت در مقابل خطر اندیشه اسلام منهای روحانیت، این است که با روش ثبوتی کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

به گزارش "تهران سما" دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم مشعل داران هدایت که با هدف تجلیل از روحانیون و واعظان شهر تهران روز پنجشنبه اول دیماه در سالن ایوان شمس برگزار شد، با بیان این که شما روحانیان منت بزرگی بر یکایک ما دارید و بر ما است که قدرشناس شما باشیم چرا که شما مشعل دارانی هستید که پرچم دین و دیانت و عاشورا و کربلا را در طول تاریخ به دست گرفته و همواره به پیش می برید، اظهار کرد : من اگر پشت تریبون قرار گرفتم تنها برای تقدیر و تشکر از شما بزرگواران است.

وی ادامه داد : من از روزی که زندگی‌ام را آغاز کردم و خیر و برکت در آن دیدم، همه افتخار خود را این می‌دانم که از همان دوران دبستان مسجد و مدرسه‌مان نزدیک هم قرار داشت و اگر عاقبت به خیر شوم به برکت آن است که در آن دوران مکبر مسجد محله بودم و افتخار این را داشتم که بلند گوی مسجد را خاموش و روشن کنم و چایی ریز نمازگزاران و مومنان باشم.

شهردار تهران افزود: از ابتدا با افتخار در محضر شما بزرگواران زانو زدم و ان شاء الله در آینده عاقبت به خیر شوم. ما این گونه از شما یاد گرفته‌ایم که اسلام یک آیین جهانی و جاودانه است. این گونه آموخته‌ایم که اسلام آماده است که به درستی بتواند یک تعریف، توصیف و تبیین دقیق میان خداوند، انسان و جهان برقرار کند و در واقع یک مهندسی عمیق و دقیق به جامعه ارایه دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که امروز همه ما از یک نعمت بزرگ برخورداریم که در این نعمت هیچ استثنایی بین علمای بزرگوار و مابقی اقشار جامعه وجود ندارد و این نعمتی است که خداوند بر همه ملت ما ارزانی داشته است، افزود: این نعمت خواسته بسیاری از صالحان ، علما و مبارزان از گذشته دور تا به امروز بوده و آن زندگی در سایه نظام اسلامی است.

قالیباف با بیان اینکه امام حسین (ع) در صحرای عرفات زمانی که نعمات الهی را یادآوری می کرد ، یکی از نعمت های خدا بر خود را این می داند که زیر سایه اسلام متولد شده و نه در عصر جاهلیت ، تصریح کرد : این نعمت برای یکایک ما هست که به برکت روحانیت ، امام و شهدا ، این ملت در یک نظام اسلامی زندگی می کند و امروز بدون شک همه ما وظیفه داریم که در تکمیل، تصحیح و تقویت این نظام گام برداریم .

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت : امروز به عنوان یک مدیر و خدمتگزار احساسم بر این است که دو خطر برای نظام اسلامی پیش روی ما قرار دارد ، اولین خطر این که در بعد نظری و فکری متاسفانه موضوع "اسلام منهای روحانیت" در جامعه در حال تبلیغ است و افزایش نیز یافته و به مردم تزریق می شود.

قالیباف با اشاره به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی که اسلام منهای روحانیت مانند طب بدون طبیب است ، گفت : اسلامی که از طریق فقاهت علما و فضلا به جامعه عرضه نشود ، اسلام درست و راستین نبوده و این خطر بزرگی است که هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب وجود داشته و امروز متاسفانه افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد : در خصوص خطر دوم، من همواره در شهرداری و پیش از آن در نیروی انتظامی، نیروی هوایی، بسیج، سپاه و میدان جنگ به این موضوع تاکید می کردم که امروز برای دفاع از نظام اسلامی که نمادی از روحانیت و اسلام است ، و خیلی از جوانان زمانی که می خواهند نسبت به موضوعات عینی اسلام به شهود برسند نظام اسلامی را نگاه کرده ، قضاوت می کنند و بر اساس آن قضاوت ، عمل می کنند ؛ بهترین راه دفاع روش ثبوتی است.

قالیباف افزود : در دفاع از اسلام و روحانیت استفاده از روش اثباتی لازم اما کافی نیست . روش ثبوتی است که امروز جوانان را با انقلاب، امام، روحانیت و اسلام نزدیک تر می کند . البته در این بخش بدون شک وظیفه بنده بیشتر از شما بزرگواران به دلیل به عهده داشتن کارها و مسئولیت ها است.

بنا بر این گزارش ، در مراسم مشعل داران هدایت با حضور دکتر قالیباف از آقایان حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، حجت الاسلام تاج لنگرودی، حجت الاسلام ناصر نقویان و حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی نیا تجلیل شد.

کد خبر 154623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز