همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همایش سراسری روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج ازکشور با موضوع دیپلماسی و بیداری اسلامی ششم دی ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می شود.

این همایش از روز سوم دی ماه آغاز و سیزدهم همین ماه پایان می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهمانپرست با بیان اینکه برگزرای همایش از روزهای سوم تا پنجم دی ماه مربوط به مباحث کارشناسی درون دستگاه سیاست خارجی است اظهارداشت: طی این روزها مباحث ذکر شده بین روسای نمایندگی ها، معاونت های منطقه ای و تخصصی مورد بحث و نبادل نظر قرار می گیرد.

مهمانپرست اضافه کرد که جمع بندی مباحث سه روز اول همایش (سوم تا پنجم دی ماه )، روز سه شنبه که افتتاحیه رسمی همایش با حضور رئیس جمهور در محل وزارت خارجه است توسط وزیر امور خارجه ارایه می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه 12 دی ماه را روز اختتامیه سمینار ذکر کرد و گفت: 13 دی ماه نیز که روز پایانی همایش است برای بازدیدهای تخصصی از مراکز علمی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

مهمانپرست با اشاره به حضور روسای سه قوه، وزرا، مسولان سایر دستگاه ها و مدعوین ادامه داد: همچنین با حضور بخش های خصوصی فعال در حوزه های اقتصادی، تجاری؛ موضوعات مختلف بین المللی و تحولات منطقه ای از جمله بحث بیداری اسلامی، تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و راهکارهای بین المللی، بررسی خواهد شد.

وی جهاد اقتصادی، دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران و مباحث مختلف بین المللی را از دیگر مباحثی برشمرد که در همایش سراسری روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به آن پرداخته می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: روسای نمایندگی ها به اتفاق مسئولان ارشد دستگاه سیسات خارجی با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن ارایه مباحث مربوط به سیاست خارجی و تحولات منطقه ای و بین المللی، از رهنمودهای ایشان بهره مند خواهند شد.

کد خبر 154742
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز