همشهری‌آنلاین: مشکل پیدا کردن 5.5 تن گل یاس برای مردی که زنش مهریه می‌خواهد، زنی از شوهرش درخواست 500 سکه طلا کرد، برخورد خودرو سواری با پایه دوربین راهنمایی و رانندگی، اتوی روشن خانه را به آتش کشید، تصادف مرگبار پژو و مامور قلابی 110 تن گوشت و مرغ سرقت کرد برخی از اخبار حوادث سوم دی ماه را تشکیل می‌دهند.

دادگاه

مهریه یک زن: 5.5 تن گل یاس؛ مرد: نمی توانم 5.5 گل یاس پیدا کنم

زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

زن در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه مهریه‌ام 5/5 تن گل یاس است اظهار داشت: تنها مهریه‌ام را خواسته و قصد جدایی ندارم چون زندگی‌ام را دوست دارم.

وی ادامه داد: شوهرم باید این میزان مهریه را بپردازد و هیچ چیز دیگری جزء این مهریه را از او نخواسته و قبول نمی‌کنم در واقع شوهرم نباید خود را خسته کند بلکه باید حق مرا بدهد و به این موضوع فکر نکند.

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه حدود 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: حاضرم به خاطر آینده فرزند 4 ساله‌ام و حفظ زندگی‌ام مهریه همسرم را بپردازم ولی نمی‌دانم به چه شکل آن را تهیه کنم.

وی ادامه داد: حاضرم یک خانه مسکونی به نام همسرم کنم ولی این مهریه که 5/5 تن گل یاس است را ندهم چون احساس می‌کنم که این مهریه از خانه مسکونی گران‌تر است.

مرد با بیان اینکه من و همسرم با یکدیگر هیچ اختلافی نداریم، گفت: وقتی یافتن گل محمدی با چنین ابعادی به میزان 5/5 تن سخت است، گل یاس با آن اندازه کوچک بسیار سخت‌تر است بنابراین نمی‌توانم مهریه همسرم را به این شکل بدهم.

زن با بیان اینکه شوهرم مرا دوست دارد و همان مهریه‌ای که من خواستم را می‌دهد، اظهار داشت: 5/5 تن گل یاس زیاد هم گران نمی‌شود بنابراین شوهرم می‌تواند آن را پرداخت کند.

وی بیان کرد: می‌خواهم مهریه که حقم است را شوهرم به راحتی و بدون وقفه بپردازد و افتخار کند که بعد از گذشت 6 سال از زندگی مشترکمان آن را پرداخته است و ما مشکلی نداریم.

قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن که 5/5 تن گل یاس بود، کرد و تعیین میزان قیمت مهریه را به خاطر اصرار مرد از کارشناسی خواهان شد. (فارس)

 مرد خرجی نداد؛ زن 500 سکه طلا درخواست کرد

زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم به من خرجی کافی نمی‌دهد بنابراین مجبور شدم که مهریه‌ام که 500 سکه طلاست را به اجرا بگذارم.

زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست دریافت مهریه 500 سکه‌ای خود را به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود یک سال و نیم از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت: شوهرم باید کل مهریه مرا بپردازد چون او نتوانسته در این یک سال و نیم به شکل مناسبی خرجی بدهد؛ در حال حاضر مهریه‌ام را می‌خواهم.

وی ادامه داد: شوهرم وظیفه‌ دارد حق مرا بپردازد و اگر بعد از یک ماه زندگی مشترک هم این درخواست را می‌کردم او باید آن را پرداخت می‌کرد. او باید بداند که درخواست این موضوع هیچ ربطی به دوام زندگی‌مان ندارد.

مرد که در دادگاه خانواده حضور داشت با اشاره به اینکه همسرم وقتی بعد از این مدت کوتاه مهریه‌اش را درخواست کرده به احتمال زیاد در روز‌های آینده درخواست طلاق خواهد کرد، گفت: نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم و اگر می‌توانستم هم این کار را انجام نمی‌دادم.

وی ادامه داد: همسرم باید در حال حاضر از درخواستش منصرف شده و یک الی دو سال آینده مهریه‌اش را درخواست کند در حقیقت لزومی ندارد با چنین درخواستی مرا نسبت به خودش بدبین کرده و زندگی مان را خراب کند.

زن بار دیگر در برابر قاضی این شعبه  دلیل شوهرش را غیرمنطقی دانست و گفت: می‌خواهم که او با درخواستم موافقت کند، وی توضیح داد: شوهرم وضع مالی متوسطی دارد بنابراین می‌تواند حداقل به صورت اقساط مهریه‌ام را بپردازد.

وی ادامه داد: شوهرم نباید تصور کند که من با چنین درخواستی در آینده نقشه داشته و می‌خواهم از او جدا شوم در حقیقت شوهرم باید کمی بیشتر مرا درک کرده و بداند که حق مرا باید بپردازد و هیچ ربطی ندارد که آن را 2 سال دیگر بخواهم یا هم اکنون.

قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با توجه به اموال مرد او را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد. (فارس)

برخورد خودرو سواری با پایه دوربین راهنمایی و رانندگی

خودرو سواری پس از انحراف از مسیر و گذر از جدول حاشیه بزرگراه با پایه دوربین راهنمایی و رانندگی برخورد کرد و راننده آن آسیب دید.

این حادثه بامداد شنبه سوم دی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی، نرسیده به پل جعفریان رخ داد و شهروندانی که شاهد آن بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانی کمک خواستند.

به گفته حمید محمدیانی فرمانده آتش نشانان، رخداد این حادثه و شدت برخورد خودرو با پایه دوربین راهنمایی و رانندگی منجر به آسیب دیدگی راننده و گرفتار شدن وی در اتاق خودرو شد.

وی افزود: آتش نشانان پس از انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه موفق شدند راننده آسیب دیده را با رعایت اصول ایمنی از خودرو بیرون آورند و او را برای مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار دهند. (مهر)

اتوی روشن خانه را به آتش کشید

رعایت نکردن اصول ایمنی و بی توجهی به هشدارهای آتش نشانی در این زمینه حادثه آفرید و در آخرین ساعت دوم دی ماه منزل مسکونی را دچار شعله‌های آتش کرد که با تلاش همه جانبه آتش نشانان به سرعت مهار شد.

قرار گرفتن اتوی برقی روشن روی تختخواب علت رخداد آتش سوزی در واحد مسکونی طبقه اول ساختمان 4 طبقه اعلام شد که خسارت مالی بر جا گذاشت.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر رخداد این آتش سوزی در تهرانپارس، خیابان جلیلوند بی درنگ زنگ ایستگاه 57 را ساعت 23:26 دقیقه به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی محل حادثه حرکت کردند.

عباس فتحی فرمانده آتش نشانان در باره این حادثه گفت: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل حادثه و اجرای عملیات آبرسانی شعله‌های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و کاملا خاموش کردند.

این آتش سوزی هیچ گونه تلفات و خسارت جانی نداشت و تنها خسارت مالی به بار آورد. (مهر)

تصادف مرگبار پژو

سرهنگ رضا سلبی اظهار داشت: دوم دی ماه ماموران پلیس راه استان گلستان در جریان تصادف خونین یک دستگاه پژو 206 در کیلومتر 40 جاده یساقی قرار گرفتند. با اعزام ماموران پلیس راه مشخص شد خودرو به علت تخطی راننده از سرعت مجاز با یک شی ثابت برخورد کرده که در جریان این تصادف دو نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شده است.

وی ادامه داد: همچنین در برخورد سواری پیکان و پژو 405 در جاده فرعی عباس آباد در استان مازندران دو نفر کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه افزود: علت وقوع این حادثه تجاوز به چپ پژو اعلام شده است. (مهر)

مامور قلابی 110 تن گوشت و مرغ سرقت کرد

فردی که با عنوان مامور خرید پلیس اقدام به خرید عمده 110 تن گوشت و مرغ در ارومیه کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ رسول النقی پور در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد مالک یک فروشگاه محصولات گوشتی در ارومیه است که حدود 10 روز پیش فردی با لباس نیروی انتظامی و ارائه فرم سربرگ دار عنوان کرد مامور خرید ناجا است و اقدام به خرید 110 تن گوشت سفید و قرمز کرد و گفت مبلغ خرید را در عرض 3 روز پرداخت می کند اما امروز پس از 10 روز متوجه شدم او شیاد بوده و با سوءاستفاده لباس ماموران کلاهبرداری کرده است.

پس از اعلام شکایت، با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار فراری آغاز کردند.

ماموران ابتدا با کمک شاکی چهره فرضی متهم را ترسیم کرده و در اختیار واحد های گشتی قرار دادند. تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه یکی از فروشندگان گوشت در تماس با پلیس عنوان کرد فردی در خواست 20 تن مرغ منجمد را کرده است اما او متوجه جعلی بودن مدارک شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی افزود: با شناسایی متهم ماموران بلافاصله وارد عمل شده و متهم را شناسایی و دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شاکی لب به اعتراف گشود و عنوان کرد با جعل اسناد و مدارک و تهیه لباس پلیس اقدام به اغفال فروشنده کرده و اموال مسروقه را به صورت امانت تحویل سردخانه داده است.  (مهر)

چهار سال خساست مرد، زن را به کراهت رساند

زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم خسیس است و این موضوع باعث شده که نسبت به او در زندگی مشترک اکراه داشته و خواهان طلاق باشم.

زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه شوهرم مرا با خساستش خسته کرده است، اظهار داشت: شوهرم آنقدر بد اخلاق و خسیس است که با کوچک‌ترین پول خرج کردنی با او دچار مشکل می‌شوم.

وی ادامه داد: شوهرم باید از من جدا شده و بداند که رفتار‌های خودش باعث شده که این درخواست طلاق را بدهم و از او فاصله بگیرم.

زن می گوید: تنها زندگی کردن بهتر از زندگی در کنار شوهرم است، درخواست جدایی بهترین فکری است که به ذهنم می‌رسد بنابراین شوهرم باید با درخواستم موافقت کند.

وی ادامه داد: خساست شوهرم باعث شده است که نسبت به او اکراه داشته باشم و نتوانم در کنارش به زندگی ادامه دهم و از او فاصله بگیرم.

مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه همسرم خودخواه بوده و نمی‌تواند به خاطر خودش 4 سال زندگی مشترک را نابود کند، اظهار داشت: همسرم را طلاق نداده و قبول ندارم که خسیس هستم.

وی ادامه داد: من و همسرم سر مسائل دیگر دعوا می‌کنیم و هیچ ربطی به موضوع خساست و رفتار من ندارد ولی او همیشه موضوع دعوایمان را به خساست من نسبت می‌دهد.

مرد با اشاره به اینکه فرزندی نداریم، گفت: با درخواست جدایی از سوی همسرم موافق نیستم و اگر من واقعاً تصور کنم  خسیس هستم، همسرم را ترک کرده و درخواست جدایی خواهم داد.

قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و آن دو را به مصالحه دعوت کرد.

کد خبر 154838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز