گروه دانش و سلامت-فتانه انفرادی: دومین کنفرانس ملی سازه و فولاد، روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزارشد.

زلزله نشست

به گزارش خبرنگار همشهری، در این همایش، دکتر محمد قاسم وتر، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: تمدن امروز بشر، از گذشته تا حال به فولاد وابسته بوده و هست چرا که بسیاری از نیازهای بشر در زمینه‌های مختلف، وابسته به فولاد است.

نایب رئیس هیأت‌مدیره انجمن سازه‌های فولادی کشور، همچنین گفت: فراوانی، ارزانی، مقاومت فولاد در برابر زلزله و علاوه بر آن قابلیت بازیافت بقایای حاصل از تخریب سازه‌های فولادی و حفظ محیط‌زیست، می‌طلبد که از این محصول به شیوه صحیح، در طراحی، محاسبه و اجرای صحیح پروژه‌های عمرانی استفاده شود. وی گفت: به‌دلیل آنکه در دانشگاه‌ها، بر اهمیت نقش کلیدی فولاد در کاهش اثرات زلزله به‌طور جدی، تاکید نمی‌شود، بنابراین برگزاری کنفرانس‌ها و دوره‌های کوتاه مدت، می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: انجمن سازه‌های فولادی کشور، به‌منظور استفاده بهینه از فولاد، جلسات مشاوره‌ای متعددی با صنایع فولادی و پیمانکاران سازه‌های فولادی برگزار کرده است. در این کنفرانس دو روزه، مهندس شریفی، معاون فروش و بازاریابی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز، با اشاره به نقش مسکن در آسایش، ایمنی و رفاه گفت: فولاد‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان، باید دارای مشخصات ویژه‌ای باشند تا منجر به تولید سازه‌ای با کیفیت، قیمت مناسب و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی شوند.

مهندس شریفی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن مقررات و آیین‌نامه‌ها و استفاده از مصالح نامناسب در ساختمان، خسارات جدی انسانی و اقتصادی به‌دنبال دارد. وی گفت:استفاده از فولادهای پراستحکام در ساختمان، مقاومت سازه را در برابر زلزله افزایش می‌دهد، بنابراین ازآنجا که سازه‌های فولادی، از نظر مقاومت و پایداری در برابر پدیده‌های طبیعی نظیر زلزله و سیل جایگاه ویژه‌ای دارند، باید در جهت استفاده بهینه از این صنعت بااهمیت و مقرون‌به‌صرفه، استانداردها و رویه‌های مناسب، درنظر گرفته شود. شریفی گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان آمادگی دارد که با همکاری دانشگاه‌ها ومراکز و انجمن‌های علمی، دوره‌های آموزشی، تخصصی در این زمینه برگزار کند.

دکتر علیرضا رضاییان، دبیر اجرایی کنفرانس ملی سازه‌های فولادی نیز گفت: از 200 مقاله ارسالی 14 مقاله برگزیده در این کنفرانس، ارائه می‌شود. وی افزود:در حاشیه این کنفرانس دوروزه، نمایشگاهی تخصصی، از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر، برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

کد خبر 154916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز