گروه اقتصادی: وزیران و اعضای هیأت دولت، دیروزهمزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مناطق مختلف کشور به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت نهم پرداختند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی برنامه دولت نهم را توسعه بر مبنای عدالت عنوان کرد و گفت: تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات زودبازده و کار آفرین به متقاضیان پرداخت شده است.

داوود دانش جعفری که دیروز به نمایندگی از هیات دولت در راهپیمایی 22بهمن شهر ساری شرکت کرده بود، در جمع مردم این شهر با تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت گفت: بر اساس آخرین آمار، 70 درصد صادرات غیرنفتی ایران در بخش صنعت است که نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد نشان می‌دهد و این در حالی است که واردات کشور فقط 3/3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، دانش جعفری با اشاره به مشکلات دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت حقوق کارکنان در برخی مواقع، افزود: دولت برای حفظ منافع کارکنان دستگاه‌های دولتی پرداخت بخش ثابت حقوق کارکنان را در سال 86 بر عهده وزارت اقتصاد قرار داده است.

وی افزود: این نحوه پرداخت در قالب تبصره‌ای در لایحه بودجه 86 به مجلس شورای اسلامی‌پیشنهاد شده است که اگر تصویب شود، در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این قانون، حقوق کارکنان دولت به صورت متمرکز در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار خواهد گرفت و به موقع به کارکنان پرداخت خواهد شد.

افزایش حقوق کارگران با تورم

وزیر کار و امور اجتماعی از مشخص شدن حداقل دستمزد سال آینده کارگران در اسفند خبر داد و تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار در دست بررسی است و مطمئناً باید میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران با در نظر گرفتن نرخ تورم باشد.

وی افزود: پرداخت بن‌های کارگری براساس توافق کارگران و کارفرمایان و به صورت نقدی انجام می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جهرمی‌که در راهپیمایی مردم سمنان سخن می‌گفت،‌ ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال با بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی بزرگ و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان، بیش از 900 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وزیر کار و امور اجتماعی همچنین از صدور 36 هزار موافقت اصولی جدید برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

وزیر کار از انعقاد قرارداد بانکی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و زودبازده خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این قراردادها 600 هزار فرصت شغلی تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

جهرمی‌با اشاره به تصویب 542 هزار طرح اشتغال‌زا در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور، افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها تا پایان سال آینده برای یک میلیون و 500 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وزیر کار و امور اجتماعی افزود: انتظارات این وزارتخانه از بانک‌های عامل برای پرداخت به موقع تسهیلات ایجاد بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و کارآفرین محقق نشده است.

جهرمی‌افزود: سال 85، نخستین سالی است که این تسهیلات پرداخت می‌شود و بانک‌ها کمبود بدنه کارشناسی خود را تقویت کرده‌اند، اما تلاش‌ها برای اعطای این تسهیلات باید افزایش یابد.

توسعه متوازن استان‌ها

وزیر تعاون با اشاره به اینکه، توزیع سهام عدالت از توجهات مقام معظم رهبری به اقشار محروم است، گفت: در مرحله اول توزیع سهام عدالت پنج میلیون و 600 هزار نفر در کشور سهام عدالت دریافت کردند که این میزان با اجرای مرحله دوم طرح به  ۱۴میلیون نفر افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمد عباسی در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از شعارهای دولت نهم عدالت محوری است، تصریح کرد: این روحیه دولت موجب شده استان‌هایی که در گذشته به هردلیل کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند، امروز توجه خوبی به آنها شود.

عباسی افزود: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت نهم است و طی یک سال گذشته دولت نهم برای یک میلیون نفر در کشور فرصت شغلی ایجاد کرده است.

کد خبر 15525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز