مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی ایران برگزار شد و استقلال تهران و شاهین بوشهر با شکست دادن حریفان خود به فینال این مسابقات راه پیدا کردند. استقلال در ورزشگاه آزادی، شهرداری یاسوج حریف دسته اولی خود را با یک گل شکست داد و شاهین هم در بوشهر با 2 گل مس کرمان را از پیش رو برداشت تا فیروز کریمی و پرویز مظلومی در دیدار فینال به ملاقات یکدیگر بروند.

فوتبال

استقلال در حالی مقابل شهرداری یاسوج قرار گرفت که حدود 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند. رحمتی، عمران‌زاده، منتظری، حمودی، میثم حسینی، محسن یوسفی، تیموریان، شریفات، زندی، جباری و برهانی در ترکیب ثابت قرار گرفتند و نکته قابل توجه غیبت بازیکنانی مثل میداوودی، حیدری، کیانوش رحمتی و امیرآبادی در این دیدار بود.آبی‌های تهران که در مرحله یک‌هشتم نهایی یک پیروزی سخت را مقابل سایپا مهر کرج تجربه کرده بودند، دیگر دوست نداشتند چنین شرایطی را مقابل شهرداری تجربه کنند. استقلال در نیمه اول حملات زیادی را روی دروازه میهمان ترتیب داد و بازیکنان تیم میهمان تنها چشم به ضد‌حملات داشتند. در دقیقه 15 حنیف عمران‌زاده روی سانتر آندرانیک تیموریان و با ضربه سر دروازه شهرداری را باز کرد اما داور خطای او را روی دروازه‌بان حریف اعلام کرد. پس از آن مجتبی جباری در دقیقه26 با یک ضربه دقیق توپ را به دیرک افقی دروازه زد و در دقیقه 35 هم فرصت گلزنی آرش برهانی با واکنش دروازه‌بان تیم یاسوجی تبدیل به گل نشد. در نیمه اول حملات استقلالی‌ها بیشتر با نفوذ از جناح چپ و دادن پاس‌های عمقی از همین جناح، برنامه‌ریزی شده بود ولی در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

استقلال نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد ولی بر خلاف نیمه اول زیاد برای گلزنی انتظار نکشید. در دقیقه 57 حنیف عمران‌زاده مدافع گلزن استقلال که اکثر گل‌هایش را با ضربات سر به ثمر رسانده، در میانه میدان صاحب توپ شد و با چند قدم پیشروی از فاصله 30 متری دروازه شهرداری را باز کرد. شوت او در حالی تبدیل به گل شد که دروازه‌بان حریف در جاگیری اشتباه کرده بود. پس از این گل دیدنی اکثر بازیکنان استقلال روی سر عمران‌زاده ریختند و اتفاق عجیب این بود که بعضی از بازیکنان از جمله محسن یوسفی از فرط خوشحالی عمران‌زاده را کتک می‌زدند.استقلال در دقیقه 73 نخستین تعویض خود را انجام داد و گوران ژرکوویچ مهاجم جدید آبی‌ها به‌جای برهانی وارد زمین شد. ژرکوویچ در چند صحنه دروازه حریف را تهدید کرد و حرکات او نشان می‌داد که مهاجم توانمندی است. بعد از ورود این بازیکن حملات استقلال دوباره بیشتر شد و آبی‌ها درصدد رسیدن به گل دوم بودند ولی شهرداری یاسوج در ضد‌حملات خطرناک نشان می‌داد. لحظات پایانی با هیجان خاصی دنبال می‌شد ولی این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

جشن در بوشهر

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی تیم‌های شاهین بوشهر و مس کرمان مقابل هم قرار گرفتند که شاهین با پیروزی مقابل حریف خود راهی فینال شد تا بوشهری‌ها جشن بگیرند. فیروز کریمی که یک ماه پیش بلاژویچ را در لیگ برتر شکست داد این بار در جام حذفی این مربی کروات را مغلوب کرد تا کریسمس بلاژوویچ را تلخ کند. در این دیدار که در بوشهر برگزار شد، پانزده هزار هوادار شاهین ورزشگاه را پر کرده بودند و تیم میزبان در نهایت با نتیجه 2 بر صفر حریف کرمانی خود را شکست داد.

نیمه اول این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی شاهینی‌ها می‌دانستند که ادامه این روند و کشیده شدن بازی به وقت اضافه کار آنها را سخت می‌کند. فشار حملات شاهین در نیمه دوم بیشتر شد و آنها در نهایت گل اول را در دقیقه67 توسط مهدی نوری به ثمر رساندند. این گل شیرازه مس را از هم پاشید و 5دقیقه بعد ایوان پتروویچ با نفوذ به قلب دفاع و عبور از دروازه‌بان مس گل دوم را به ثمر رساند. در این دیدار سپهر حیدری و فرهاد سالاری پور از مس کرمان و سعید بیات و هادی شکوری از شاهین از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند ضمن اینکه مسعود نظرزاده بازیکن شاهین که در نیمه نخست یک کارت زرد گرفته بود در دقیقه89 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا شاهین در لحظات پایانی 10 نفره به بازی ادامه دهد.

کد خبر 155447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز