مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه پس از گذشت 3سال، خط2 قطار شهری تنها 14درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: متأسفانه به دلایل زیادی ازجمله تاخیر در ورود دستگاه حفاری(TBM) که به‌دلیل وجود تحریم‌ها اتفاق افتاده است، با گذشت حدود 3سال از اجرای این پروژه تنها شاهد 14درصد پیشرفت فیزیکی آن بوده‌ایم.

به گزارش شهرنوشت، عباس شیرمحمدی افزود: در جلسه‌ای که به همین منظور در محل دپوی خط2 قطار شهری برگزار شد با تذکر به پیمانکار مقرر شد، به برنامه زمان بندی جدید در اجرای پروژه سرعت داده شود.

وی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود درباره حریم شهر مشهد و مسائلی که به‌تازگی پیرامون آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: در مورد حریم شهر و شهر شدن منطقه بینالود پروسه زمانی مصوبه شورای اسلامی شهر در حال طی مراحل قانونی است و نماینده دولت در استان نیز با کسب اطلاع از شرایط منطقه در حال بررسی موضوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در مورد طرح احداث مونوریل مشهد گفت: هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده و اگر به خطوط ریلی سرعت داده شود، بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل کمتر می‌شود. شیرمحمدی با اشاره به اینکه ترافیک یکی از مهم‌ترین مسائل شهری مشهد است، تصریح کرد: اتلاف وقت، ناراحتی‎‌های روانی، اتلاف انرژی و آلودگی هوا از جمله پدیده‌ها و ناهنجاری‌های ترافیکی است که مهم‌ترین عامل شکل‌گیری آن نبود فرهنگ ترافیک در میان شهروندان است.

به گزارش همشهری، فاز اول خط یک متروی مشهد نیز با وجود آماده‌شدن، سال‌ها در انتظار ورود قطار بلااستفاده ماند و سرانجام امسال به بهره‌برداری رسید. این در حالی است که مشهد به‌دلیل میزبانی از انبوه مسافران و دارا بودن جمعیت بالا، نیازمند تکمیل خطوط مترو و افزایش خدمات ریلی به شهروندان و زائران است.

کد خبر 155568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز