همشهری آنلاین: نخست وزیر کانادا دیروز در اظهاراتی خصمانه با طرح اتهامی واهی علیه ایران مدعی شد که این کشور خطری برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

نخست وزیر کانادا  در اظهاراتی خصمانه با طرح اتهامی واهی علیه ایران مدعی شد که این کشور خطری برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفن هارپر» در سخنانی رادیویی به زعم خود مدعی شد: «ایران تهدیدی بسیار جدی برای صلح و امنیت در جهان است».

وی در ادامه با تشدید رویکرد خصمانه‌اش علیه ایران این ادعای واهی را مطرح کرد که «ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت در جهان است».

هارپر که کشورش پیش از این نیز مواضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کرده بود، همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و ایران را همچنین به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد.

نخست وزیر کانادا در اشاره به موضعگیری ایران درقبال تنگه هرمز و بدون توجه به مواضع اخیر چین و روسیه درمخالفت با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و حمایت آن‌ها از گفتگو و مذاکره برای حل مسائل بین تهران و غرب مدعی شد: «معتقدم که جامعه جهانی از جمله چینی‌ها و روس‌ها آگاه هستند که تهدید، جدی است و به اعتقاد من، مشکل در نبود اجماع بین المللی درباره آنچه باید انجام شود، نهفته است».

هارپر درحالی خود را نماینده جامعه جهانی می‌خواند و از زبان آن‌ها سخن می‌گوید که جنبش عدم تعهد همواره در بیانیه‌های خود از حقوق مشروع ایران به ویژه در زمینه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای حمایت کرده است.

سازمان جنبش عدم تعهد متشکل از ۵۳ کشور از قاره آفریقا، ۳۸ کشور از قاره آسیا، ۲۶کشور از آمریکای لاتین و یک کشور از اروپا (بلاروس) به همراه دو کشور هائیتی و سنت کیس و نویس است و ۱۵کشور و ۷سازمان بین المللی نیز عضو ناظر جنبش عدم تعهد هستند.

کد خبر 156339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز