همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: گام اول هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شد که امسال در قانون بودجه گام دوم پیش‌بینی شده است و ما مقدمات را آماده می‌کنیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال سهم مردم از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به حساب آنان واریز شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر دوره‌ای به ۴ کشور آمریکای لاتین در جمع خبرنگاران و در بخشی از پاسخ خود به سؤالی در خصوص دستاوردهای این سفر ۷ روزه گفت: چاوز رئیس جمهور انقلابی ونزوئلا یک نگاه راهبردی و جهانی دارد که قهرمان آزادیخواهی و استکبارستیزی آمریکای لاتین است.

وی با تاکید بر اینکه رابطه ونزوئلا با ایران گسترده و مستحکم است، ابراز داشت: پروژه‌های گوناگونی در ونزوئلا در حال اجرا است که برای توسعه این همکاری و اجرای پروژه‌ها در ونزوئلا درخواست‌های روزافزونی وجود دارد که ما آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی درباره سفرش به نیکاراگوئه نیز گفت: این کشور از پیشتازان انقلاب در آمریکای لاتین است و آقای اورتگا و دوستانش انقلابشان را با انقلاب ما آغاز کردند و از همین رو انقلابشان با انقلاب ما همزادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارش با فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا یادآور شد: در سفر به این کشور با رئیس جمهور آن نیز ملاقاتی داشتیم که روابط دو جانبه را مرور کردیم.

وی در ادامه درباره سفرش به اکوادور با بیان اینکه این کشور در آمریکای جنوبی جایگاه ممتازی دارد، گفت: روابط ما با اکوادور روابط قدیمی است اما در این چند سال شاهد جهش در روابط با اکوادور هستیم.

کد خبر 157143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز