سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- فرانک عطیف: کره‌شمالی ادعای برخی از رسانه‌های خبری را دایر بر تنبیه کسانی را که برای رهبر این کشور گریه و سوگواری نکرده‌اند به شدت رد کرد.

مراسم عزاداری کیم جونگ ایل

پیش از این ادعا شده بود مسئولان این کشور به مردم گفته بودند در طول مراسم، برخی مراقب رفتار آنها هستند و بعد خبرهایی مبنی بر تعیین مجازات برای آن دسته از کسانی که برای کیم جونگ ایل گریه نکرده‌اند منتشر شد.

کیم ،ماه گذشته بعد از 17 سال حکومت بر کره‌شمالی  درگذشت.

more  رهبر کره شمالی درگذشت

more  برف و اشک

بعد از برگزاری مراسم تدفین و گذشت چند روز برخی رسانه‌ها از تنبیه افرادی که در این مراسم گریه و زاری نکرده‌بودند ، خبر دادند.

این خبر حتی در وب سایت دیلی ان کی، سایت خبری کره‌جنوبی به نقل از فردی در کره‌شمالی نیز منتشر شد.

سایت مورد نظر نوشته بود که " مقامات هرکس را که در این مراسم شرکت نکرده بود یا شرکت کرده و گریه نکرده بود و ناراحت به نظر نمی‌رسید به 6 ماه کار اجباری محکوم می‌کند".

و حالا کره‌شمالی از طریق آژانس مرکزی اخبار در این کشور خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه این "اطلاعات نادرست" بوده‌اند.

این خبرگزاری گفته است"رسانه‌های پست و تحت کنترل" گروهی خائن مسئول انتشار چنین شایعه‌هایی هستند. آنها این رسانه‌‌ها را به رئیس‌جمهور کره جنوبی نزدیک و وابسته می‌دانند. و از قرار اشاره‌شان باید به سایت خبری دیلی ان کی باشد که یکی از رسانه‌های منتشر کننده چنین خبری بود.

رئیس‌دیلی ان کی گفته است خبر شان را از قول" یکی از شهروندان کره‌شمالی" که از ایالت هامگویانگ شمالی در نزدیکی مرز چین، نقل کرده‌اند.

او همچنین اظهار کرده این شهروند کره‌شمالی با استفاده از یک تلفن همراه قاچاق چین این خبر را به یکی از گزارشگران سایت آنها داده است.

گفته می‌شود استفاده از تلفن‌های چین بین مرزنشینان امری تقریبا رایج است.

کد خبر 157497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز